02 September 2013

SAH....!!! Minyak Diesel, Ron 95 naik 20 sen..

Assalamualaikum...
siang tadi kecoh di fb dan blog2 mengatakan khabar2 angin bahawa minyak akan naik tgh malam ni..ada yg marah2, ada yg kata jgn pecaya..mcm2..hehe..tp bagi aku klu xdak angin masakan pokok akan bergoyang..hehe..

tgk2 td mmg betol najib umumkan kenaikan harga minyak..maka...berlaku lah fenomena di dalam fb yg status mereka hanya tentang minyak ja...hehehe..mgkin ambik masa 2 3 hari kot benda ni..hehe

Sbnrnya tadi minyak keta aku mmg low gile..dah lip lap lip lap dah..blh gi 80km je lagi..apa lagi..dgn semngtnya lepas balik kerja boh penuh..aku bukan jenis org yg bila naik harga minyak berebut2, beratuq2 boh minyak..cuma kebetulan minyak xdak..klu boh esok dah lain harga..baik boh harini..org pun xramai lagi..sekali boh RM80..hehe...last2 tertumpah skit..sebab penuh sgt..rugi la sekupang kot..haha.. pi ambik baki lagi RM5.. total hnya RM75..

apa2 pun td tgk kat kebanyakan stesen minyak mmg penuh org nak boh minyak.. org kata naik 20sen xterasa pun..bg aku sgt terasa..sebab aku pengguna minyak tegar..sebab sehari aku ulang alik pej 80km.. tu tak termasuk balik ipoh tiap2 minggu..total seminggu km aku guna.. lebih kurang 1000km....hmmm....

terasa gak ooo sebulan..

sapa la punya keje ni..hahahahha...

hahaha

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...