24 September 2013

Nota Penyusuan Bayi :: Breastfeeding :: Dwibahasa

Assalamualaikum..
hmm..malas nak update blog..tp paksa gak..xnak bg blog bersawang..hehe..skrg ni kat wall fb smua kecoh pasal bini mat yo tu..aku xambik port la sgt..tgk gak video tu.. katanya diorg dah lapor pada polis..so biarla polis buat siasatan..lgpun aku xada kat situ..jd xtahu keadaan n situasi sebenar..eh..silap entry plak..

sebenarnya td godek2 pendrive lama..terjumpa satu nota penyusuan ibu kepada bayi.. seingat aku nota tu aku cari sebab nak buat presentation pasal susu ibu.. maklum la..sapa tak tau kan yg susu ibu adalah susu yg terbaik..ada disebut didalam Al-quran :: Surah Al-Baqarah :: ayat 233..

aku cari lama dah..lebih kurang 3 tahun lepas utk tgk apa zat yg terkandung dlm susu ibu..dalm nota tu ada la..byk giler..smua zat ada.. kemudian dlm tu ada jangka masa susu ibu mengikut suhu peti ais.. klu korang nak tau lebih lanjut download la.. ada dwibahasa..sapa yg nak baca english blh..bhsa melayu pun blh..hehe..dan selamat membaca..teknik2 nak perah susu pun ada gak...

yg paling menarik dlm nota tu..aku suka persoalan2 yg diajukan oleh org perempuan.. ingat..di hospital..botol susu dah diharamkan bg newborn..sebab nak galakkan susu ibu yg pertama...hehe..doktor yg bgtau ni..

antara persoalannya
1) Penyusuan Ibu menyusahkan...
2) "menyusukan bayi?, jgn haraplah..tidakkah ia menyakitkan??
3) Kenapa perlu menyusukan bayi sedangkan saya akan kembali bekerja..
4) Saya tidak mahu payudara saya kendur..opssss..hehehehehe
5) "tp wanita yg berpayudara kecil tidak boleh menghasilkan susu yg mencukupi".
6) Penyusuan susu ibu mudah, apa lagi yg hendak dipelajari? 


sebenarnya aku nak baca jugak..sebab xlama lagi berguna utk aku..hehe..lelaki pun kena ambik tau jugak okeyyy....

download sini >>>>>> http://www.4shared.com/get/cdKW17n0/snp-breastfeeding_guide.html <<<<<<<


No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...