09 May 2013

Peace for Malaysian (^____^)

Assalamualaikum...


harini bukak facebook ja smua pakat post tentang video dan gambar mengenai perhimpunan semalam, Perhimpunan Suara Rakyat Suara Keramat Di Kelana Jaya...cukup2 ramai org datang.. tema pada malam tu semua pakai hitam.. menunjukan mereka memprotes keputusan Piliharaya baru2 ni..katanya satu PJ menghadapai kesesakan lalulintas.
yang datang bukan sorg dua, tp ratusan ribu, dan yang dtg bukan satu bangsa, ttp pelbagai lapisan bangsa, melayu,cina, india, kadazan, iban. kerana apa?? mereka ni bukannya dtg hanya sekadar suka2..tp lihat lah smgt mereka dalam menuntut hak sbg seorg anak malaysia yg termaktub di bawah perlembagaan.

berita tv Al-Jazeera

dan mereka ni esoknya kerja, ttp masih mahu berpenat lelah, berasak2, menempuh jem kerana tak lain tak bukan demi menuntut sebuah keadilan.. aku rasa tarikh perhimpunan ni diumumkan pada hari Isnin, 6hb 5 2013..tp ramai yg datang wlpun tarikh berkumpul tu memakan masa yg singkat..

dan sekali lagi aku terperasan pd perhimpunan kali ni..wlupun jem teruk.. wlpn sesak2..wlpn di waktu mlm..tp santai..xdak berlaku kekecohan..wlpun pihak polis memberi amaran.ttp pihak stadium memberi kebenaran menggunakan stadium.. mgkin kerana tidak ada prvokasi dari mana2 pihak..tidak ada tembakan gas pemedih mata..tidak ada semburan air dari lori water canon...tidak ada gangguan dari polis..sbnrnya klu dari dlu pihak polis memberi kerjasama dalam mengawal keadaan ..insyaAllah tidak berlaku keganasan..
video ucapan anwar

dan perhimpunan kali ni jugak ramai bangsa cina yg hadir..kerana baru2 ni mereka DAP telah melemahkan MCA ..mgkin mereka sedar dari diulit mimpi..dan tiba2 utusan mengeluarkan satu kenyataan yg menyentuh perkauman.. APA CINA MAHU?..




tidak perlula memainkan isu perkauman disini..aku kadang2 marah jugak pd bangsa cina..mgkin pd cina yg menindas aku..ttp Islam tidak pernah mengajar penganutnya utk bersikap perkauman..kita cuma menghukum dan membanteras kepada sesiapa yg menindas antara satu sama lain..itu ja..tidak pada perkauman..

datangnya Nabi Muhammad S.A.W mengangkat Bilal Bin Rabah, seseorg yang berkulit hitam (negro) menjadi Muazzin di Kota Mekah, menghapuskan terus sikap perkauman bg penduduk2 Kota suci Mekah..
utama minit : 2:30
dan ulasan terakhir aku..mana mgkin ramai2 org sebegini datang berkumpul..melainkan tidak mereka ini ditindas, dianiaya, dinafikan hak mereka...

"Islam itu tinggi, dan tidak ada yg lebih tinggi darinya"...

I'm not racism

2 comments:

  1. Assalamualaikum pijut, awak pergi juga ya semalam? sheila tak sempat pergi sebab tahu last minute. hihiihi. betul, memang ramai tak setuju ttg PRU13 ni

    ReplyDelete
  2. wkslm..tak pergi..sebab semalam sya mengaja..hampir 2 minggu xmngaja..huhu..takpa..sabtu ni kita bagi sokongan..pakai baju hitam..okey...

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...