01 May 2013

Kisah Perjalanan KL-IPOH-SG PETANI-YAN-ALOR STAR-SG PETANI-IPOH-KL

Alhmdlh..Allah bg kesihatan yg baik pada aku utk drive..hehe..mcm biasa la..kena singgah rumah Isteri dulu ambik dia sebelum balik kedah..dlu xpyh la sebab belom kahwin..skrg dia dah jadi Isteri jadi kena bawak la kemana pegi..hehe.. sbg peneman dan assistant aku..hehehe

Kali ni aku balik kedah bukan saja2..ada kerja..pertama nak edar kad kahwin, kedua nak mesyuarat umrah, ketiga ziarah mak ayah, keempat bwk bini aku jalan2..hehehehe.. lepas ambik isteri kat ipoh teru s direct drive ke Sg petani.. pastu sempat singgah secret recipe,  sebab teringat minggu lepas dia ada mintak nak makan kek coklat..hmm...jadi gi secret recepi la beli.. di Village Mall.. Sepotong RM7 tp aku lapar time tu xckup satu, sruh Isteri beli 2 potong..hehe..last2 xhabis pun..makan sepotong ja.. muak..tp perut lapar lagi..terpaksa la gi makan char koeyteow..hehe

 
minggu lepas dah makan aiskrim sebekas..haha..minggu ni makan kek plak..hmm
jenuh ooo nak habiskan sebekas ni...hahaha

kami bermalam di rumah kakak aku di Bandar Puteri Jaya.. Memandangkan esok program ptg..jadi tghri mkn dirumah je la..mak ngn ayah dtg rumah kak..tp ayah dtg skjp ja..ada kerja..mak ja duk rumah kakak, masakkan utk kami sambil ditolong oleh Isteri...:-) Aku rilek2 ja dok rumah..hehe..driver kan..penat oooo..

kemudian sahabat aku dtg, elok la tu..mkn skali..pastu leh gerak gi tempat mesyuarat skali di yan..chalet Putri Ayu..tp sebelum sampai Yan byk tempat yg kami singgah..hehehe..tempat yang mula2 kami singgah ,di Kaki Gunung Jerai..berenti lepak2 kat situ...makan jagung manis dgn jagung dalam cawan, ayaq menet.. mmg top la jagung kat gurun ni..sepnjg jalan org jual.. bawah kaki gunung jerai tu la..cuma xbeli ayaq nira ja..takut syahir ngn isteri xlalu ja..aku dah penah makan..okey ja..hehe

gunung jerai

Lepas tu kami singgah di Pantai Murni, Yan.. tp singgah2 sat ja..sebab dah lewat ptg..satgi nak check in Chalet Putri Ayu lagi..tempat pun xcari lagi..
cari punya cari Alhmdulillah..jumpa gak chalet tu..cantik..sunyi..dengar bunyi air terjun ja.. dalam hati niat nak mandi ja..hahaha...mulanya xnak bawak Isteri gi chalet ni..sebab mesyuarat ja..tp sahabat2 aku, Abg Hadi bwk Isteri, Malik pun bwk Isteri..aku yg dah ada Isteri ni, wajib la kena bawak..hehehe


Keesokannya meeting habis tghri..jadi elok la time tu balik..kami 3 sahabat sepakat nak pi makan laksa di kuala kedah..lama dah xpi situ.. sana view mmg cantik..mkn tepi laut..kota marina..laksa,laksam,abc, ayaq jagung..
 
lepas makan smua bawak haluan masing2..aku pa lagi..pi edar kad kawin..sambil tu pening dgn pembangunan negeri kedah..maklum la dah lama xmasuk pekan aloq staq..byk yg dah berubah..hehehe
sebelum balik Ipoh dan singgah jenguk mak ngn ayah kat rumah..pastu terus bertolak balik..dalam perjlnan tu..sempat singgah pantai bersih..penang..hehe.biasa la klu ada Isteri ni..mcm2 tempat nak pegi..hehe..kami pi dah nak mghrib..jadi sunset mmg cantik..



dan lepas tu sempat singgah makan Char Koey teow Sg Dua, teloq ayam basuh..hahahaha..special.. baru la balik ipoh senang hati..



balik KL awal2 pagi..kul 4 dah bertolak..sebab masuk pejabat kul 8..hehe

2 comments:

  1. Assalamualaikum. bestnya. dah kawin ni boleh p mana sama kan. hehe. sheila tak pernah ke kedah. heee apa je yang best kat sana ye? bestnya laut.. pantai... dating :)

    ReplyDelete
  2. wkslm..hehe..tu la.. nikmat org dah berkahwin..hehe sheila xpenah mai kedah..? nnti set la time..blh kita jalan2 kat kedah sama2.. tempat kat kedah kena planning..sebab byk tempat yg menarik..hehe

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...