02 April 2013

Selesai perkara penting dalam hidup :: berakhir zaman bujang

Alhamdulillah..lama xupdate blog.. lama jugak la..sibuk..sebab ada org baru dalam hidup la katakan..hehe..16hb 3 2013 haritu..dengan sekali lafaz aku sah bergelar Suami kepada Noor Atikah Binti Ariffin.. terasa satu tgjwb yg besar yg perlu aku tanggung.. aku akan cuba yg terbaik dalam memikul tgjwb sebgai seorg Suami.. kepada Isteri aku yg baca post ni..aku ucapkan terima kasih kerana sudi menerima aku sbgai teman hidup mu..:-)
Skrg ni masih terasa kekok skit sbgai suami..hehe..lawak betoi la aku ni..sebab rasa mcm tak percaya dah kawin..hehe.. tp soal persediaan tu mmg aku bersedia cuma ye la..nak kena biasakan diri la..dlu makan asyik sorg ja..skrg dah berdua..dulu makan bungkus ja skrg makan ada org masakkan..dlu baju main campak ja, main sidai kot dan ja, tp skrg dah ada yg kemaskan, basuhkan, sidaikan..hehe.. balik rumah ja ada org sambut dgn senyuman, dgn urutan...hilang penat bekerja.. senang cerita buat pa ja berdua la..hehe..pergi jogging skrg pun berdua..siap berlumba lagi..sapa sampai dlu.. solat pun berjemaah.. lepas solat ada org salam cium tgn..ahh..kekoknya..tp rasa bahagia..Indahnya ciptaan Allah...Perancangan Allah... Lepas Solat baca Quran.. Seminggu sekali kena tasmi'..kena hafal surah Baqarah.. Lepas Solat Subuh baca kitab Riyadus Solihin..tenangnya.. InsyaAllah..Islam itu indah sebenarnya.. dan juga Islam itu adalah cara Hidup..bermula dari kita bangun tidur sehingga kita tidur kembali.. :-)

2 comments:

  1. Ouh.. so sweet... ! Btw, tahniah. Jaga dia leklok naa.. Mybe.. lepas nie, balik kerja, dia tolong sambut dan layan. Tapi.. jgn buli dia k. hehe .

    ReplyDelete
  2. hehe..tq..insyaAllah..akan dijaga sebaiknya.. :-)

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...