03 April 2013

Hari Pernikahan Ku :: Firdaus & Atikah

Assalamualaikum .. Hari ni aku nak update pasal majlis pernikahan & perkahwinan aku yg dilangsungkan di taman tawas, tasik damai,Perak..yob.. Teman dpt org perak yob.. Haha

Dan semestinya time tu mmg rasa jntung nk tercabut.. Laju ja berdegup.. Pagi tu mmg aku xmkn.. Xdak selera langsung.. Xlalu.. Huhu..

Aku nikah 16hb3 2013.. Sama tarikh dgn kawan aku nikah.. Tp dia tahun lepas la.. 14hb aku bertolak p PGA ulu kinta, rumah paknjang.. Dan time tu jugak kena speed trap.. Huhu.. Had 110/kmj ja tp aku bwk 145/kmj.. Aku akui mmg aku bwk laju sbb nak cepat.. Huhu..

Sampai harinya.. Akad yg memberi satu tgjwb baru pada aku.. Yg menukar status aku.. Hahaha..hari tu pakai baju nikah sendiri.. Sampin sendiri.. Make-up pun sendiri(pakai bedak arab tu).. Nasib la ada kwn baik aku, syahir.. Dtg teman... Family aku dan rombongan2 dtg dari kedah.. Tunggu di simpang masuk taman tawas..

Sampai ja kat surau taman tawas tu, hati dah tak keruan.. Dupdap2.. Mcm beat drum lagu rock gitu.. Hahaha..
Masuk ja tgk ramai ja org.. Semestinya aku yg jadi tumpuan.. Smua pakat tgk ja. Rasa la hot skjp.. Mcm kat sekolah tu.. Klu org ramai dok pndg kita rasa mcm hot ja. Hahaha..

Sesampainya tok kadi tu, hati kecil ni berdoa mudah2an dia xtnya mcm2.. Dan dipermudahkan.. Alhmdlh.. Allah permudahkan.. Tok kadi tu xtnya lgsung.. Aku mmg dah sedia dgn soalan2 tok kadi tu.. Sbb pngalaman2 kawan2 aku bukan main tnya lagi.. Tp kali ni mmg betul2 mudah dan cepat.. Alhmdlh dgn sekali lafaz.. Sah.. Aku menjadi Suami kpd Noor Atikah binti Ariffin.. Hati kecik ni tiba2 sebak... Tp sempat tahan air mata dri turun mmbasahi pipi.. Kata istri aku.. Mak aku mengalirkan air mata.. Mgkin sedih nak melepaskan anak teruna dia ni.. Nasib la aku xkalih tgk.. Klu tak mmg aku xkan mmpu tahan.. Tandatgn diturunkan di borang nikah.. ic tok kadi tu xmintk pun.. Pelik jgak aku, tersimpan rapi ja dok dlm poket atas aku tu.. Mgkin kerana tok kadi tu beri kprcyaan pd istri aku selaku anak murid mngaji dia kot.. Aku sempat solat sunat 2 rakaat tp istri ku xdpt solat..

Mula la nak batalkan air sembhyg.. Pa lagi.. Duduk la kami atas bantal alas baldu yg kale merah tu.. Duduk bertntgn.. Aku kna pakaikan gelang untk dia.. First time kot pakaikan glang tgn kat prempuan.. Hehe.. Kelakar pun ada.. Sebab susah nak masukkan kat cakuk gelang tu..
Pastu dia sarungkan cincin perak dijari aku.. :-) kemudian aku tringat pesan ust Don.. Slps akad nikah.. Letak tgn atas ubun2 istri pastu bca doa.. Kemudian dgr suara2 suh aku cium dahi.. Aku rasa yg tu kurg sesuai.. Dah la dlm surau.. Pastu org ramai dok tgk.. Dan xdak pun tuntutan islam sruh buat camtu slps akad nikah..





bersiap sorg2 kat rumah paknjang..adik ayah..

Masa ni fikiran aku pada lafaz ja..hehe..takut salah sebut ja.. pejam mata ja..hehehe..
fokus..tp lepas ja akad nikah tu..rasa tgjwb tertimpa atas diri ni..nasib la mak dok kat blkg..klu x..turun dah air mata yg ditahan ketika tu..huhuhu...

alhamdulillah..time ni rasa lega..tenang..degupan jantung kembali berdegup secara normal..hehe..selesai..dah aku telah sah menjadi suami kepada Noor Atikah Binti Ariffin.. :-)
dah tenang skit..blh senyum dah..hehehe..sebelah aku ditemani ayah dgn adik dia serta kawan baik dia.. :-)
selesai solat sunat 2 rakaat..aku cuba buat perkara yg Islam tuntut..selepas slesai akad nikah..letaklah tanganmu diatas ubun2 isteri kamu seraya berdoa.. :-)



Ni lah perkara yg agak rumit skit..first time pakaikan org prmpuan gelang..hehe..tersenget2 kepala aku..hahaha

cincin yg Isteri sarungkan..hehe..
ni lah barisan sahabat2 aku.. yg berkopiah tu dah kawin..cuma yg baju kotak tu ja blom..tp smua ni Ustaz2 tau.. :-) alhmdlh..Allah temukan aku dgn sahabat yg bersahabat kerana Allah..
Tok
Mak...
Mak Mertua
Tok Atikah
Ayah
Ayah Mertua

Pastu dah selesai baru kawan2 baik aku lg 2 org sampai.. Malik ngn abg hadi.. Siap bwk Mazda RX8 lagi utk aku.. Haha.. Lepas nikah.. Semntra tggu utk kenduri pukul 1 nnti.. Abg hadi bwk aku pi keluaq ambik angin sat.. Ternyata depa lapaq.. Nak mkn.. Pakat la cari kedai mkn.. Skali p mkn kat kedai mamak la.. Segan pun ada.. Aku pakai baju melayu bersampin lengkap kot.. Haha.. Depa order capati la nasik lemak la.. Tp aku order ayaq Suam ja.. Nebes..
Pukul 1 berarak diiringi kompang. Pi rumah pengantin pompuan.. Hehe.. Aku bersiap kat surau nikah td.. Tp kali ni xsorg dah.. Baju org andam tu pakaikan.. Make-up mak dgn kakak.. Hehehe..Alhmdlh.. Cuaca baik.. Panas skit.. Cam biasa la.. Tghri rembang.. Berpeluh kau.. Hehe.. Tp xpa.. Layanan raja kan.. Raja sehari.. Baju pun dah kuning raja.. :-)
kak aku main tenyeh ja bedak..hahaha
pendekar tgh siap2

Cuma xselera nak mkn.. Lauk dia ganas kau.. Ayam golek(tak dibagi pisau), udang berdiri(cucuk lidi-dah biasa sgt) pastu ketam masak sambal(fav aku tp time tu terkaku ja aku melihat ketam2 tu.. Huhu.. Nasib la hari kedua lepas nikah istri aku masakkan ketam.. Hehe.. Tq..







Alhmdlh.. Majlis selesai 3.50ptg.. Kat perak mmg habis awal kenduri.. Nak2 yg pakai catering.. Tp habis awal lagi best.. Sebab dpt pi outing kat Gunung Lang awal skit.. Hahahaha..






Dah selesai nikah dan kenduri belah prmpn.. Dgn jayanya.. Alhmdlh.. Terima kasih pd yg hadir dan yg membantu.. Tp mlm tu xbukak hadiah lagi.. Huhu.. Sibuk mengemas dan keletihan.. Xpa.. Esoknya aku bwk Family istri aku pi melancong utk hilang kekusutan.. Pnt ttp xhilang.. Hehehe.. Sebab gi berjalan kan. Kami pi Cameron Highland.. :-) tp bukan honeymoon tau.. Honeymoon mestilah tmpat yg best dan semestinya pantai.. Sebab Isteri aku suka pantai.. :-)






No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...