13 October 2012

Sihatkan Tubuh :: Jogging

Semalam aku lalu kat UM..tgk ramai je org jogging.. aku lalu mlm..dalam hati aku ckp,mgkin disebabkan ptg tadi hujan so diorg cover mlm la jogging..ataupun mgkin esoknnya cuti..jd jogging la...

jelesnya aku...sbnrnya aku niat nak jogging lama dah..sebab dlu sebelum aku sakit, aku slalu jogging....pastu lepas sakit aku dah xblh berlari..cuma aku berjalan..nak lari2 anak pun xberani..ikut nasihat doktor la katakan..kemudian..last appointment aku dgn doktor aku tanya satu soalan.. lebih kurang camni la "doktor, blh saya jogging tak lepas ni".. balas doktor tu "bukan setakat jogging ja..awak nak main futsal pun ok, cuma jgn main permainan yg kasar dan menyebbkan awak jatuh contoh mcm ragbi ka, hmm.."... dalam hati kata ..Alhmdlh..yesss... jadi baru2 ni aku nak jogging..tp tu la...masa xmgizinkan..balik keje je dah lewat..kemudian bila ada masa cuaca plak xizinkan..hmmm..xpa..

tp lepas tgk budak2 UM jogging semalam terasa motivasi la skit..diorg sibuk2 stdy pun blh jogging..jadi ptg ni aku nak jogging..lepas asar..yeah...

p/s : "akal yang sihat berada dalam badan yg sihat"

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...