04 February 2013

Saja test kesejukan Genting

Minggu lepas aku dan beberapa org sahabat rumah sewa pegi ke Genting..hehehe..xrancang nk pergi pun sebenarnya..mula2 mgkin dgn kebosanan, stress...moody..jadi tgh2 asyik dok main game tetiba ja ada suara "jom gi genting nak"..apa lagi..penyakit dlm umah sewa ni pantang kata jom..kompom je pegi..dan selepas maghrib kami pun bertolak pi..ala..bukan jauh sgt pun..sejam lebih je gi Geting..dekat ja..

Sebenarnya aku yg beriya lebih.sebab pertama aku xbiasa pegi lagi..sebb kedua kat sana sejuk, blh hilangkan kusut dlm kepala, ketiga..enjoy...rasa bebas..sebab bila dok dlm rumah mcm2 benda nak pikir...

Kami pergi berempat..Aku, Syahir, Acai & Pak Lah.. Mulanya perjalanan agak sukar la semasa mendaki disebabkan Kabus yg menebal..sampai xnampak jalan..maklum la ketika tu jam dalam kul 10 lebih, cuaca plak baru lepas hujan..mmg kaw2 dia punya kabus..aku xtahu apa yg ada kat sekeliling tu..tau2 nak sampai dah..tp aku tergelak dgn kawan2 tgk teksi Genting..mmg laju ja naik bukit..hahahha..kereta Nissan kot.. pastu dpt tgk kereta2 turbo yg tgh test power..hahaha...

Nampaknya Syahir jadi pemandu pelancong kami sebab dia dah penah pi sekali dah..jadi kami yg org kampung ni 'perak jakun' la dok ataih tu..hahaha..tp serius kat situ sejuk..dgn kesejukan, penat berjalan, maka singgah makan la kami kat KFC..yg harganya ada skit kelainan..sebab atas bukit..hehehe..

dalam kul 3lebih baru turun..hehe..sejuk..kawan2 smua dah xtahan..nasib depa bawak jaket..rambut smua pakat berair.. kesan dari wap kabus tu..aku ja xbasah sebab aku pakai penutup kepala..hehe...

balik kl je acai sempat bawak kami jalan2 pusing KL tgk keadaan situasi sebenar KL..terkejut syahir..katanya dah mcm kat Thailand dah ha.. lepas tu hantar acai balik kat Brickfield...sampai rumah dah nak dekat subuh..esoknya terus EL..hahaha... xpa..cuti banyak lagi..:p











No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...