05 November 2012

AES Keliru lagi mengelirukan

Aes plak dah.. Huhu..dah la minyak mahal, tol lagi .. Ada AES plak dah.. Mmg kena berhati2 la.. Hmm.. Dlm aku dok berhati2 tu kena jugak.. Ikutkan tarikh tu betul dh.. Mmg aku ada keluar pi beli cincin tunang.. Tp masa tu aku slow... Tiba2 ada kereta yg agak laju betul2 sebelah aku.. Jadi bila flash tu kluar seolah2 gmbar kereta aku yg di 'snap' nya.. Xkan la aku laju.. Sebab hari2 aku lalu jln tu pi kerja.. Dr jauh aku dah pelankan kereta.. Hmm..


Lepas jadi situasi tu, aku tnya beberapa kawan aku.. Depa ckp "kamera tu xdetect keta hang.. Detect keta seblah hang.".. Aku pun rilek je la.. Baru2 ni aku sja cek saman.. Tgk2 ada dua.. Aish.. Satu tu aku tau la mmg ada.. Saman adik aku naik motor aku kt penang.. Nama aku naik.. Yg satu lg ni.. Tgk2 kilometer yg pasang AES tu.. Sudah.. Tp yg hairan bin peliknya.. Gmbar kereta aku xdak.. Mana aci cmna.. Mmg xpuas hati gila.. Aku tunggu surat ja.. Klu sampai surat, gmbar xdak mmg fight la.

Kata kamera canggih.. Baru2 ni bila aku bukak fb sama terjadi kat kawan aku.. AES jugak.. Tp kes dia lain.. Saman naik nama dia.. Dia pun msti la nk tgk gmbar, mcm aku gak la.. Skali dia tgk bila masa keta dia jadi keta myvi.. Dasyat betul. Keta dia wira.. Cmna leh jadi myvi.. Pelik kau.. Bila tgk2 balik kamera AES tu gagal nak mendetailskan no plate.. Berlaku kesamaran disitu.. Contohnya no plat WUU dgn WUJ.. Mmg blh samar bila J tu dekat dgn U.. Hmm.. Apa2 pun ramai yg bantah AES.. Bg aku AES ni ada kesilapan.. Wlupun ada macai yg protect gila kata AES ni nak disiplin kan pengguna jlnraya.. Tp agak2 la bro.. Aku setuju SEKIRANYA AES ni dipasang di kawasan yg betul2 risiko kemalangan.. Baru kena.. Ni ada ka tgh2 hgway.. 3 line.. Kna brek utk 90kmj semata2.. Padahal jln tu aku lalu 3 tahun pi kerja.. Xdak kmlgn pun kat situ.. Skrg ni ambik hampa.. Pagi2 jln kat situ jem.. Sebab apa.. Sebab dengan kelajuan 110,120,130 ,150 tiba2 kna drop 90Kmj.. Mmg menyala lampu brek je la pagi2 kat situ.. Jem oo.. Silap haribulan yg tgh2 laju tu nak drop 90 xsempat.. Kmlgn sebab lain plak.. Aku xmintak tp blh jadi ianya berlaku..












kantoi..adik aku kena saman pakai motor aku..hahahaha








p/s : masuk akai ka kamera speeding spot kereta melebihi 30kmj.. Haha.. Bek 32 kmj kena saman.. Yesss.. Haha

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...