10 March 2013

Hadir Ke Majlis Ilmu

Hari Jumaat..Mcm mana yg dirancang..Lepas waktu pej.. Aku terus ke Shah Alam.. Masjid negeri.. Aku suka pegi awal.. Mana2 program pun.. Wlpun jam pkul nam.. Masjlis start kul 8.. Perjalan ke sana 15minit ja.. Aku xkisah.. Lagi awal sampai lagi best..


Tp lain perancangan aku, lain perancangan Allah.. Rupanya2 jalan ke destinasi yg aku nak tuju tu jem gilerrrrr.. Perjalanan yg 15minit tu jadi 2jam stgh.. Mmg sgt2 lama.. Aku xjangka benda ni..


Aku xmudah putus asa.. Mgkin ni cabaran dan ujian org nak pi majlis ilmu.. Sampai je masjid Shah alam aku risau parking.. Sebab tgk byk kereta parking diluar.. Agak2 kat dalam ada lagi ke tak.. Hmmm.. Masa tu org dah sembhyg isya' rakat pertama.. Syahdu ja bacaannya.. Xpasti siapa imam masa tu..

Aku yakinkan jgak dri ni masuk dalam perkrgn masjid cari parking.. Sampai ja bulatan kecil kat masjid tu.. Lepas sebiji kereta , kelihatan guard2 yg jaga laluan parking tu bukak pagar.. Asalnya itu laluan vvip.. Tp mgkin dah terlalu penuh jadi dia bukak la.. Nasib baik aku xterlepas.. Apa lagi dgn segera aku masuk parking.. Dpt la parking barisa depan pintu utama.. Alhmdlh Allah mudahkan aku..

Masuk masjid mmg ramai.. Majlis yg awal aku xpasti sebab dh lewat.. Tp majlis kemuncaknya forum perdana.. Antara panelisnya adlh.. Tuan guru Dato' Dr. Harun Din, Ust Zaharuddin & Ust Zamri Mantop.. Dan moderatornya Ust Shukri tnyalah ustaz..


Turut hadir Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid, Sahibul Samahah Mufti Selangor, Pengarah Jais.. Exco2 negeri.. Majlis ni adalah sambutan ulangtahun ke 5 pemerintahan kerajaan Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid.. Alhmdlh ramai org hadir terutama anak2 muda :-)


Selesai Majlis masa nak balik, jumpa member aku. Abdullah yg bru balik Jordan tempoh hari.. Alhmdlh.. Kami keluar minum dekat2 situ jgak.. Lama jugak la berbork.. Xsedar sampai kul 1 pagi.. Pastu balik bangi plak.. Kul 2 baru sampai rumah.. :-)

Alhmdlh.. Bila hadir majlis ilmu.. Rasa tenang ja.. :-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...