12 December 2012

Bikers dicemuh dicaci :: edisi kantoi :: Majalah 3



Pelesit Jalanan...itulah bahasa yg mengguris perasaan bikers di Malaysia ketika ini...baru2 ni majalah 3 ada menyiarkan tentang pemandu jalan raya dan AES..aku rasa konon nak mengampu AES la..mana taknya.. aku ada gak tertengok..lokasi di kajang tu, AES yg baru2 ni disembur oleh cat merah.. 3 tahun aku g kerja, balik kerja ikut jalan tu..peratus kemalangan di situ 1% ja..tp aku pelik jgak kenapa perlu ada AES sdgkan ada lagi lokasi yg agak bahaya, yg selalu berlaku kmgln tiada kamera AES.. itu satu hal..xpa la..

cuma baru2 ni dlm fb dan juga blog ada mengisahkan yg Dokumentari Majalah 3 itu di lakonkan semula dan di ulas oleh Mazidul Akmal Sidek mngatakan itu keadaan sebenar..apa lagi..mengamuklah abg2 bikers.. Mana taknya, gmbar kantoi pemandu superbike yg di ulas oleh Mazidul mengatakan pelesit jalanan tu update gmbar Instagram dengan motornya dan berlatar belakang kan helikopter yg mazidul naik, dan krew produksinya..kelakar pun ada...marah pun ada..sebab rasa tertipu... mana taknya..dalam dokumentari majalah 3 tu ada sedutan aksi superbike itu sedang berlumba kemudian buat aksi Wheely...bagi menampakkan lagi buruknya penunggang superbike ni..


Aku xnafikan mereka ni mmg laju..sesuai la dgn superbike, ada yg segelintir beraksi bahaya..ttp kenapa perlu melakonkan semula bagi memburukkan dan mencemuh, kemudian tidak mengaku... Orang ada mata dan akal la nak nilai semua ni..bg sesiapa yg menggunakan lebuh raya plus hari2 ke pej..blh tau sapa pelesit jalanan sebenar..


Bas dan Lori... tak smua la tapi kebanyakan..tambah2 bas..laju gila bawak..bawak plak zig zag..tp mereka xtakut kerana saman mereka company yg bayar. Jnji blh kejar trip. Sbeb tu kmlgn bas dasyat2 sebab apa..sebab kelajuan yg melampau..baik cabut ja stiker had kelajuan blkg bas tu..xsepadan pun...



No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...