Sunday, September 30, 2012

Doa di Majlis Pertunang Adik & Kakak

Semalam aku dijemput oleh sarjan tempat aku bertugas utk memimpin bacaan doa utk majlis pertunang anaknya.. Si adik dan si kakak.. Seperti yg dijanjikan pukul 11.. Maka terpacaklah aku kul 11.. Disiplin kot.. Dalam perjalanan jalan agak sesak jugak.. Tp aku terpksa tekan minyak lebih skit, maklum la.. Tkut bajet masa tu lari kerana jem.. Elok2 kat MRR2 di line paling kanan tiba2 dtg trafik suh beri laluan n stopkan kereta.. Terpksa la berenti. Bg laluan.. Mgkin konvoi motor polis kelantan kot.. Xpastu la..
Sampai ja di rumah pertunangan di taman samudera teres, batu caves..rasa mcm xdak org sgt.. Sah aku dtg awal.. Bukan jnji melayu.. Hehehe.. Xpa la.. Mgkin rombongan lelaki tersgkut dgn jem.. Aku difahamkan oleh tuan rumah, mereka nak langsungkn pertunangan sekaligus.. Dua2 sekali, si adik dan si kakak.. Aku pun ok ja.. Bagus gak tu.. Patot la mcm agak besar majlis ni.. Hampir stgh jam tunggu sampai la rombongan pihak lelaki yg si adik punya..Yg si kakak masih belum kelihatan.. Tunggu punya tunggu dah nak dekat sejam lebih.. Kemudian nenek mereka kata kena tunggu, sebab yg ada skrg ni rmbongan lelaki utk si adik.. Si kakak punya xsampai lg.. Xblh dahulukan adik.. Makanya aku lah jadi rujukan.. Mereka mintak pandangan aku..Aku bertegas mengatakan Islam begitu mudah.. Xkisah sapa dahulu spa yg kemudian. Xdak pun dalam syariat.. Alhmdlh.. Si nenek berlembut hati utk meneruskan. Kata aku lagi.. Hati rombgn org yg awal td perlu dijaga kerna mereka mnunggu lama..diri Aku xkisah tunggu lama..ttp mereka mungkin ada agenda lain lagi yg perlu diselesaikam.. Selepas si adik selesai bertunang kemudian aku membacakan doa memohon kerahmatan dr Allah kemudian selang bebera minit sampai la si kakak punya rombongan tunang.. Dan aku sekali lagi mmbacakan doa utk mereka.. Kira doa 2 kali la.. Xpa..jnji majlis lancar dan selesai.. Ok.. Wlpun pihak yg lewat ni byk ckp skit.. Aku dgr ja.. No komen..

Terjumpa Datin Zalena dan anaknya.. Kak leha dan anak2 buahnya.. Hmm.. Kurg la segan skit..

p/s : hampir sesat jugak la nak sampai ke sana..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...