03 September 2014

TAHNIAH DAN SELAMAT PENGANTIN BARU :: Syahir & Hidayah

Assalamualaikum..
alhamdulillah..baru harini sempat nak update blog... nak cerita tentang kawan baik aku..syahir..dah selamat diijab qabulkan..dan sah sebagai seorang suami..hehe..

perkahwinan dgn org nogori sembilan..pertama kali buat aku..sebab perkahwinan diorg ada adat2 tertentu.. mula2 nikah..pastu malamnya ada aktiviti apa ntah..aku xsempat nak tunggu sebab aku dtg dgn kawan lain..ada anak kecik..susah nak duduk lama2..katanya malam tu ada bunga api la silat la..bagai la..meriah la..hehe

sebagai kawan baik..aku hadir dr awal pagi sampai ke petang.. pagi tu aku sengaja pakai baju merah.. xsangka kata tema perkahwinan haritu warna merah..last2 sampai kat sana diorg suruh jadi pengapit..termasuk tukang bagi duit tol...mana la aku ada pengalaman bagi duti tol..mula2 tu rilek ja..sampai dah nak masuk dlm rumah..abg2 pengantin perempuan dah tahan kitorg..tp pengantin perempuan dibiarkan masuk dan tunggu kat dalam..haha..

maka bermulalah sesi berpantun bagai..kitorg mana la prepare..kata xdak pantun..abg2 diorg ni saja nak menyakat member aku ni..ye la..adik ipar kan..hahaha..diorg dah dua tiga kali pantun xberbalas..maka dgn baik hatinya..dilepaskan kami..tp kena tahan pulak dgn makcik2 pengantin perempuan..mintak duit tol..bagi satu..dibukaknya..kata xcukup..bagi lagi..dan lagi..lagi..haha..last skali ada member syahir..org negeri tu jugak..dah bersuara..cukup2..last2 blh jugak masuk..berpeluh jugak la pengantin..hahaha..

bagi aku adat tu okey..tp klu mcm dah menyusahkan..xok jugak,,huhu..klu sama2 negeri xpa..ni yang mai dari utara..jenuh oooo...

apa pun kawan aku dah selamat kahwin..tunggu kenduri belah dia plak kat taiping... :-)
melangkah dengan penuh yakin..hehe..
tenang..hehe
kena sekat berbalas pantun dgn mintak bayaran tol..haha
outing kat kelapa sawit pun ok gak
tgk mcm semak..tp bila dah siap album nanti kompom gempak..
merah menyala tema pilihan..:-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...