10 September 2014

Sudah sampai masa - Dunlop

Assalamualaikum...
Selama 3 tahun aku pakai kereta..dan sebnyak 94ribu kilometer sudah mencecah..kini sudah sampai masa kena tukar tayar..huhu..
Sebenarnya aku nak tukar masa raya haritu..tp memandangkan nak pakai duit masa raya..so aku tangguh la dlu.. tp masa tu aku tgk tayar okey ja..cuma dah hampir nak haus..klu tokei cina tu mmg dia kata haus la sebab nak sruh tukar..hmm..
Semalam masa kluar rumah tgk tayar dah pecah... bila tgk empat2 tayar dah ada garisan rekahan kat tayar tu.. mgkin dah expired.. atau penggunaan yg kerap..jd belah depan dok tampung enjin..jd berat la skit.. tp alhamdulillah la..dia pecah masa elok parking..klu tgh drive xtahu lah mcm mana.. time sibuk uruskan anak2 demam..kena plak tayar pecah..nak pi tukar tayar.. anak xdak org mengasuh..jd aku bwk fateh teman tukar tayar fatehah umi dia jaga..
Masa bwk tukar tayar tu di kedai continental..aku ada bincang harga dgn tokei cina tu..dia ckp punya la kuat + kasar..sekali aku tgk fateh dah muka sebek..pastu menangis..kesian dia..dia xblh org tengking2 kasar2 dgn dia.. cepat2 aku bwk kluar..hehe.. bincang punya bincang tukar je la tayar dunlop sebab tayar continental xdak size aku nak..cincai punya cincai dpt la RM167 sebiji tayar..so total utk 4 biji Rm668...termasuk alligment n ballancing..
Alhamdulillah..setle masalah..mgkin kafarah pd aku..ada la tu maksiat dan dosa yg aku buat..ni mgkin ujian supaya aku lebih dekatkan diri dgn Allah.. :-)
Kesian fateh sampai tertido dia tunggu..letih kot..







No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...