10 June 2014

Proses menukar rutin tidur

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..pagi ni lewat lagi masuk pej..tp lewat skit je la..apa2 pun ttp lewat..jenuh bwk keta mcm pelesit.. jarak 40km dlm masa stgh jam dgn kelajuan 120km/j..fully highway (hgway plus + hgway kajang silk + hgway grand saga) total bayaran tol RM4 utk kesemuanya...
Berbanding hari2 biasa yg awal tanpa kalut..hehe..klu hari biasa aku hnya perlu bayar tol RM0.90 saja.. kelajuan 90km/j (jimat minyak ooo) jarak yg sama dlm masa 1jam..
So rumusannya..klu bangun awal..tak kelam kabut..aku blh jimat 2 benda..minyak dan juga bayaran tol..masa terkorban stgh jam..hehe..

Sebenarnya aku baru lepas cuti seminggu..dlm cuti tu biasa la..aku jaga anak2..wlupun wife ada aku ttp menjaga bersama..tgjwb aku jugak..tp time cuti ja sempat nak jaga pun.. anak2 aku tido mlm lain mcm skit.. yg adik tido xjerap..dlm sejam mcm tu dia terjaga..terpksa kena tepuk2..pastu dia akan lena balik..jaga lagi bg puting plak..tido balik..mcm tu la sampai pagi..paling kuat pun 2jam ja lena tanpa bergerak..hehe..kdg2 klu dia menangis aku terpksa kejut wife utk bg susu..

Kakak plak jenis tiqo lambat..kul 1 ke pkul 2 baru nak tido..huhu..terpksa la kena layan dia.. wife bg can dia tido..sebab org menyusu badan ni dia mmg letih skit..tambah2 lagi dua org yg menyusu..jd begitu la keadaan aku seminggu..aku pun dah jadi habit sementara..tido pun sat2 ja..xjerap..asal dgr suara anak skit trus terjaga..anak bergerak skit terjaga.. so lepas subuh aku akan tido balik..cover mlm punya..hehe..pagi smua tugas wife aku setle kan..aku bangun tau2 anak dah wangi dol sblh aku..aku ja busuk lagi..hehe..

Skrg seminggu dah berlalu..aku perlu rutin yg lain..aku perlu tido awal..aku perlu bangun awal..aku xblh tido lepas subuh dah..sebab nak pi kerja..hehe.. begitu la klu cuti panjang..kena set lain... tp klu cuti biasa sabtu ahad mudah skit nak set balik..tp klu dah seminggu..mmg susah..hehe...

Kadang2 terpikir jgak..mcm mana wife handle anak2 sedangkan dia pagi2 kena bangun awal jugak..sebab mengajar kat sekolah..hehe..apa2 pun seseorang wanita akan jadi kuat bila bergelar ibu..xpecaya cuba jadi ibu..anda akan rasa...demi anak sakit kpla pun bangun tau.. :-p

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...