05 February 2014

Hanya kiriman suara sebagai ganti

Assalamualaikum..
Alhmdlh..Hampir setiap minggu aku terpaksa meninggalkan anak2 aku yg sedang membesar..isnin hingga jumaat.. Tp aku masih berkesempatan utk bersama anak2 aku pada hari sabtu dan ahad :-)

Sejak lahir sampai skrg.. Bila anak2 aku mula menangis, aku jd blur gitu.. Klu blh nak depa senyap ja.. Hehe.. Tp blur2 aku.. Setiap kali anak2 nangis.. Nak tido.. Aku alunkan zikir2 ringkas utk halwa telinga anak2 aku.. Alhamdulillah.. Kelakuan anak2 aku tenang bila di perdengarkan dgn zikrullah..

Dan skrg.. Bila aku balik ke KL.. Wife aku terpaksa handle anak2 di ipoh.. Anak2 dah terbiasa bila nak tido ja dgr alunan zikrullah.. Jd wife aku mintak la audio alunan zikrullah dr mulut aku.. Hehe.aku pun mcm artis rakaman la.. Setting molek2 pastu send audio kat wife terus dia bg anak2 aku dgr.. Alhamdulillah.. Tenang ja depa tido kata wife aku yg pada mulanya menangis2 jugak la sblm nak tido tu.. Biasala budak2.. Nak tido kena dodoi2 manja gitu.. :-)
Mak budak pun sama jugak.. Hehe..

2 comments:

  1. Assalamualaikum pijut. alhamdullilah. sejuk hati anak2 dengar abi dia zikirullah sebelum tidur. hehe.

    ReplyDelete
  2. wkslm..alhamdulillah...ajar dari kecik.. :-)

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...