09 February 2014

Best ka makan ketam

Assalamualaikum..
Alhamdulillah.. Mlm semalam dpt jgak mkn ketam.. Sebelum ni pi kedai ikan bakaq kat PD habis la, xdak la.. Tp semalam dpt gak. Mintak kedai tu masak cili.. Mmg terbaik.. Sbnrnya aku malas klu makan ketam kat kedai.. Lama ooo.. Pastu nak kena guna dua2 belah tgn.. Hehe.. Biarla org nak kata 'lapaq sgt' atau 'xpernah jumpa ketam' ..kata la apa pun.. Yang bayar aku okey.. 

Ketam memang favorite aku.. Tp kesian kawan2 aku.. Diorg makan nasik goreng skjp ja. Aku mkn ketam sampai sejam ooo.. Licin habis.. Kawan aku ckp satu persatu aku makan.. Details..

Dlu masa baru kawin wife aku siap tgk cara aku makan ketam.. Nak tiru la tu..tp klu xreti, rasa renyah.. Xpyh la makan ketam.. Beli ja isi ketam.. Hahaha..

Harga sekor ketam masak cili kat PD tu.. Sekali ngn nasik putih RM18 hinggit.. Kwn aku kata mahal.. Bagi aku biasa ja. SATU sebab dia di port dickson kot tempat peranginan.. DUA ketam dia besar TIGA ketam dia frehs.. Manis ja isi..EMPAT sememangnya sedap dia masak.. Jadi berbaloi bg aku rm18 dan.xmahal.. Klu kat kedai2 biasa kawasan bangi ni.. Sekor ja masak cili rm 8 ke 9 rggit.. Tp kecik ja.. Pastu biasa ja.. Kdg2 manis kdg2 rasa ketam lama.. Nasib..

Apa pun ketam favorite aku.. Selagi ada gigi.. Klu gigi dah berterabur susah kot nak makan.. Hehe..lagi sedap klu ada telor ketam...

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...