30 June 2013

Hamil mkn durian???..

Aslkm..
alhmdlh.. semalam aku dan isteri sampai di kedah..balik kampung..hehe..lepas balik umrah xbalik2 lagi..ni baru nak balik..mak pun dok suruh balik pasal buah2 kat kampung dah masak..hehe.. buah durian, manggis, rambutan & mcm2 lagi..

Tumpuan penting mak aku adalah durian..mak ayah aku sanggup simpan buah durian kat kami..hehe..terharunya.. sbnrnya pokok durian di rumah tok aku (dusun) berbuah utk yang pertama kalinya..dalam sejarah..dah lama pokok tu xpernah berbuah..kira arwah tok wan dah meninggal hampir 6 tahun dah..xdan makan pun ..xpernah berbuah pun..tp tahun ni Alhmldh..4 pokok berbuah..hampir 2ratus biji  jugak la..tp org kampung ada yg curi..mcm biasa la..buah durian ada harga..hehe.. tu pun ayah ngn adik2 tunggu buah kat kmpung..klu tak mmg xmerasa la..

 Sbnrnya isteri aku mmg tringin gila nak makan durian..mengidam..tp aku risau la..xbg makan..durian kot..dah la hamil..durian dah la panas..aku risau..mmg xbg..hehe..tp untung la isteri aku..ada mak mertua yg caring..oooo..best la dia ey.. mak kata ala..blh ja org hamil makan, bukan mkn byk..seulas dua ja..hehe.. aku ttp xbg..tp dia mkn jugak sebab ada org 'jaga dia'..yakni mak aku dgn ayah..hehe..akhirnya dpt la wife aku mkn durian..hehe..
muka org excited makan durian..yey....hehehe
 bila aku cek dkt blog doktor Zubaidi..ini ulasannya..http://drzubaidi.com/blog/?p=2790 hehehehe...

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...