01 July 2013

Pengalaman bersama isteri masuk dusun

Assalamualaikum..

Alhmdlh.. Semalam aku dan isteri dpt sama2 dgn mak dan ayah gi dusun kat kampung.. Hehee.. Teruja la wife aku sebab ni first time dia dtg ke kebun setelah 4 bulan kawin.. Hehehe..

Mula2 tgk durian luruh ke tak.. Hehe.. Pokok yg pertama kali berbuah.. Setelah bertahun2 tidak menghasilkan apa2..

Kemudian gi kutip n kait buah manggis.. Best ooo.. Dpt makan kat situ jugak.. Bkn main seronok wife aku.. Tengokkk.. Gi kebun pun cantik2.. Hehehe.. 
kat pokok manggis ni..tgk..siap bwk botol air lagi..kelass...haha

Kemudian ke pokok rambutan.. Aku dgn mak dok kait.. Tp tahun ni aku dah tak dibenarkan memanjat pokok..  Dan setelah hampir dua tahun, aku kembali ke kebun.. ada jugak p tgk tempat aku jatuh dulu.. Ehehe.. Mak la dok cerita kat wife aku..
tu dia..ralit mkn buah manggis..org ambik gmbaq pun tak perasan..

Last skli kami pi kait buah setoi. Org kedah tau la buah ni.. Hahaha.. Sedap oo cicah garam belacan.. Apa2 pun aku lihat wajah kegembiraan wife aku wlpun slalu muntah2.. Gi kebun muntah, naik kereta muntah, singgah beli ikan muntah.. Hehehe.. Xpa.. Aku nampak dia ttp hepi..dia Dpt pi kebun dan rasai pengalaman yg baru bersama2 aku.. :-)
kesian...terpksa sediakan plastik dlm kereta ngn handbag..selalu sgt muntah..

Dan masanya membawa balik buah Kat mak mertua.. Tambah la perfume baru dlm kereta aku.. Oh tidakkkk...
ada gaya seorg pekebun tak?? haha


No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...