05 September 2018

Nasik Lemak Royale :: KEDAH mai...

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..sekali lagi dapat merasa nasik lemak royale..haha..klu nak tau nasik royale ni..kiranya nasik kandaq la senang cerita..rasa?.. nak tau rasa camna blh mai kedai ni.. waze je..haha..mudah kan..

Kali ni kitorg datang makan sebab satu hari kami berpuasa Arafah haritu.. aku dengan wife puasa..pastu otw nak balik kg, jalan jem..so aku decide singgah berbuka dlu di nasik lemak royale cawangan ampang.. sebab dah dekat dengan cheras..hehe.. so berbuka puasa lah kami di nasik lemak royale..lepas mkn singgah solat kat masjid sebelah kedai ni..lupa dah nama masjid tu.. then baru gerak balik kampung... 

tudia..merecik.. nasik dia kaler kuning tau..special kedah marii..pastu aku letak ayam goreng..boh sayuq skit dan letak teloq sotong..haha.. byk lagi menu lain..tapi rambang mata..byk lauk sgt nnti xberapa nak sedap..mcm2 dok rasa dalam mulut..haha

orang berpuasa sabar menunggu masuk waktu berbuka..

untuk anak2..aku ambik nasik kosong ja.. pastu ayam mintak dia potong2..bahagi sorg skit..sebab ayam dia besaq..kuah tak bagi pun kat depa sebab agak pedas skit..

haha..kosong mcam tu pun..nasik dengan ayam..habis sepinggan..

amin plak mkn skit ja nasik yang aku suap..sebab amin makan pedas..aku risau dia sakit perut ja..

penuh pinggan ni sebab aku mintak nasik tambah..so mmg la byk..lapaq kot..
nasihat aku klu korang nak mai makan kat sini kena kosongkan perut dlu..betul2 lapaq baru mai makan sini..hehe

harga berpatutan la dengan lauk yang hampa ambik.. total harga yang kami makan ni.. termasuk ayaq buah gelaih besaq..2 gelaih.. tak sampai RM40 pun.. 

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...