06 August 2014

Trip Raya ----> Pulau Langkawi :: Makam Mahsuri

Assalamualaikum..
Makam mahsuri antara tempat bersejarah yg sempat kami pergi..lagipun bwk mak sebab nak lepaskan nazar dia..basuh muka dgn telaga mahsuri yg berdekatan dgn makam dan rumah mahsuri..sebenarnya aku pun xberapa nak tau kisah sejarah mahsuri ni..so bila wife tnya kat aku..kitorg sama2 gelak dan pelik..apa yg masyhor sgt aku pun xpasti.. mgkin kena bukak sejarah kedah balik..
Kitorg masuk rumah mahsuri yg dipelihara sampai sekrg..aku tgk tiang rumah dia mmg lama..tiang jenis bulat..binaan yg lain mcm atap apa smua tu aku rasa mcm dah xori..tp tiang aku pasti ori..kayu cengal..kuat..keras..tahan..anai2 pun xblh gi..
Kat situ ada makam mahsuri..katanya dia dibunuh dgn cara sula di dada... aku masih mendengar dan membaca sejarah mahsuri..hehe..dlu time sejarah xnak baca betul2..haha..
Yang pastinya klu bwk budak2 prtghn umur mgkin boring..tp klu bwk kanak2 xboring pasal luas..blh berlari2 di laman sekitar rumah mahsuri tu..hehe..
congkak bapaq giler besaq..
tekun ooo mencari sejarah yg hilang dek ditelan zaman..hehe
rumah mahsuri..
ni ruang bahagian rumah mahsuri..utk tetamu yg datang lepak2..best kan..susah dpt suasana mcm ni..sambil minum kopi..:-)
pintu nak masuk makam mahsuri
muka serius ja..mood tgh nak fahamkan cerita mahsuri
makam mahsuri
ni kot mahsuri..bwh tu waris keturunan dia

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...