19 August 2014

Dobi lagi...

Assalamualaikum...
Sejak pindah rumah baru ni..dobi la jawapan kpd baju2 yg kotor.. baju akan dikumpul utk sminggu atau 2 minggu.kemudian pikul bwk pegi dobi layan diri..puas hati..dlm harga RM10 kita dah blh basuh baju n keringkan..balik rumah blh lipat boh dlm almari dah.. mudahkan teknologi skrg..hmm..klu ada la mesin lipat baju...lagi mudah..hehe.

Aku rasa guna dobi jimat skit.. tp sekali sekala je la..sbnrnya zaman skrg ni kedai dobi mmg laku.. bg aku bukan malas persoalan dia..tp masa..kadang2 kita sibuk sgt2..ada hal yg perlu di setelkan..sedangkan baju blom basuh lagi... tp ada jugak yg malas..tp bg aku, bukan malas..sebab aku bijak..hehe..

Katakan seminggu tu kita terlalu sibuk..mcm2 hal ada..berbeza dgn hari2 yg lain..blh rilek2..time ni la berguna basuh baju kat dobi... lepas ja masukkan baju blh tinggal pegi basuh keta...pastu dtg balik masukkan plak dlm pengering..pastu gi mkn...lepas mkn dtg balik ambik baju pastu trus balik simpan dlm almari.. kat situ aku dah save byk masa.. :-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...