21 July 2014

Twins dah mula makan

Assalamualaikum..
Semenjak masuk 6 bulan..bukan main xsabar umi diorg nak suap mkn...aku pun ada belikan blender utk makanan baby ni..baby bullets nama dia..beli kat lazada dlm RM80..berbaloi sgt..ada storage siap..blh buat stok..
Kemudian aku bagi anak2 air zam2..bukan apa..usus diorg baru lagi..so bgi air masak skrg mcm2..ada klorin la..karat la..mcm2..jd langkah terbaik aku beli air zam2..xrugi la..sepuluh liter RM100.. aku rasa mmg tahan lama..tp klu buat mandi xtahan lama la..nak mandi bwk je anak2 gi mekah..bukan takat mandi..nak berenang pun blh..tp dlm tab mandi la..boh air zam2..xluak air zam2 kat sana.. dekat sana ambik wuduk pun dgn air zam2..
Aku perhatikan ada perbezaan utk twins aku ni.. fatehah mmg laju ja mkn..ummi dia baru nak suap dr jauh dia dah nganga dah..amboi..bukan main..tgk la..sebulan ja mesti berat badan naik ni... fateh plak slow ja makan..tp mula2 dia xberapa lalu sgt..dia suka luah balik.. nampak tak beza diorg ni...biasa la..nama pun kembar tak seiras..hehe
Apa2 pun pastikan mknan utk anak2 berkhasiat..dlm buku kesihatan anak2..kat dlm tu ada panduan makanan kepada anak2 mengikut umur..dan xrugi beli baby bullets..boleh blender mcm2 termasuk buah2an.. :-)
Ha...nampak tak bumbo seat tu membantu utk bagi anak2 makan..mudah kan...
dua beradik tanpa baju..
dah pandai berebut

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...