06 July 2013

Poligami tanpa izin isteri?...

Berita gembira bg lelaki berita xberapa nk gembira bg prmpuan.. Biasala.. Bila ckp psl poligami ni rata2 prmpuan akn berubah air muka, mrh, mrajuk dan mcm2 lg.. Tp org yg betul2 strong je blh terima.. Sebab tu gnjaran yg Allah bg sgt tinggi buat mereka..



Sbg lelaki.. Aku risau jgak.. Tp bila kasih syg yg wife tunjukkan mmbuatkn kita menghargai mereka.. Tp bukn bererti kawin satu lagi xmghargai isteri.. Hehe..

Adil adlh satu perktaan yg singkat dan mudah disebut.. Tp dr sudut perlaksanaannya amatlah berat.. Apakh aku seorg yg adil pd isteri aku.. Hmm.. 

Satu lg.. Lelaki ni bila duit dh byk.. Dia akan rasa dia blh nak apa saja dan rasa wanita ni mudah dibeli.. Maaf aku ktakan.. Mgkin jga sebab wanita kalah dgn wang ringgit dan ayat2 manis.. Mereka sendri meletakkan keadaan tersebut.. Dlu masa bljar di kolej.. Sesiapa yg pkai kereta akan mudah didekati ramai prmpuan tp yg jln kaki, naik motor cabuk jgn hrp la.. Tp xsmua wanita mcm tu.. Hehe.. Segelintir.. 

Dan ramai lelaki yg berduit yg aku knal dan berkawan mereka adlh berpoligami dan berniat poligami..  Wang ringgit juga adalah kriteria yg akan mhkamah selidiki.. Klu ia mampu its ok.. 

Bg aku cara ni lebih ok lg.. Dr byk berlaku maksiat.. Mgkin isteri pertama di selatan dan ada isteri baru di utara.. Wlpn senyap2.. Tp keadaan mereka adalah sah dan halal.. Cuba bygkan keadaan mereka xsah.. Kita xtau.. Hmm.. 
Benda ni pnjg lebar.. 

Tp ni lah knyataan yg dikeluarkan oleh Pengarah JAKIM.. Dato' Othman Mustapa..

Mgkin ada yg senang dan ada yg tidak dgn berita ni.. 

P/s : sepupu aku ada sorg kawin dua.. Tp senyap2.. Dah ada anak pun.. Ni adalh rahsia kami.. Huhu.. Klu bgtau teruk jadinya.. Lebih baik diam..aku xsubahat ok.. Cuma dia ada cerita kt aku.. Dgrkan je la.. :-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...