14 June 2019

Cerita Sebelum RAYA

Assalamualikum..
 Sebelum raya maca biasala..persiapan baju2 raya..selalu bangi la tempat nak cari baju.. sebab situ kawasan butik2 melayu ramai..harga standard2 je..xla mahal sgt..Sebenarnya baju anak2 dah setel masa sebelum puasa lagi..masa balik kedah cuti sambut puasa..
masa ni kat Masjid Hijau bangi..tunggu nak berbuka puasa..bagi aku Masjid ni la paling aku selesa..bagus servis dia..mesra dengan semua orang
kat sini makan dia dah siap packing.. lepas azan..terus makan berat..lepas dah setel baru solat Maghrib berjemaah.
dan akhirrrrrnya..dapat jugak baju melayu satu set.. kalau nak tau..selepas 5 tahun beli baju melayu..ni baru beli plak..sebab tahun ni rasa nak pakai baju melayu dengan anak2.. sebelum2 ni aku pakai jubah ja..haha.. lagipun beli baju melayu ni boleh pakai masa event2 kat pejabat nanti..kalau tak pakai baju yg lepas2 ja..
Target mmg nak beli Baju Melayu 5 Waktu ni..sebab slim fit..badan kurus mcm aku ni mmg sesuai slim fit ja.. baru la kemas..klu beli yang biasa mmg nampak gelebeh ja.
Material kain pun ok.. boleh regang.. pastu ada zip sorok dekat lengan dan sisi badan.. free butang baju melayu.
kurta ni pun kemas ja aku tgk..kurta utk kanak2..tapi tak beli pun..sebab xbyk kaler dah..

ni butang2 baju melayu yang hispter zaman skrg ni.. ingat nak beli utk anak2.. tapi dekat rumah dah byk butang2 baju melayu aku punya. xjadi beli la..tak pyh membazir.. cuci2 mata ja..next year mgkin boleh beli..
budak ni la paling sibuk...ummi dia dok lipat baju, kemas baju masukkan dalam beg.. mula la nak kacau apa smua.. jumpa topi kita pakaikan terus..haha

budak standby ikut pi terawih..




No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...