11 April 2019

Pesta BUKU :: PWTC

Assalamualaikum..
Alhamdulillah, tahun ni berkesempatan pi pesta buku.. sebenarnya ada pro n kontra pada pesta buku ni..

Pwtc dgn rumah aku xla jauh mana.. memandangkan aku dgn wife serta anak2 pergi hari sabtu. Memang dh blh agak trafik mcm mana.. ditambah plak dgn pelancaran LTDL. Agak byk jalan yg ditutup.

Dan kaedahnya kami pergi pwtc naik LRT. Senang.. Alhamdulillah berjaya sampai dgn 4 org anak2..  Bawak anak2 memg agak2 mencabar. Kena plak kami ssampai dh agak tengahari..panas.. anak buat perangai..kena dukung..org ramai... Mcm2 lagi la .

Tapi klu dh pi pesta buku mmg x blh lari dr ramainya manusia.. Ditambah dengan budak2 sekolah seluruh malaysia..

Tipsnya, nak beli satu2 buku tu korang mesti dh survey siap2 buku apa nak beli, sapa penerbit dia.. sebab bila dh sampai situ mmg padat.. nak mencari jenuh.. so korang blh tnya sukarelawan yg bertugas disitu. Diorg ada merata2 disitu dgn memakai selempang yg bertulis 'ask me'..

Klu nak mencari buku, nak tgk kandungan buku, aku rasa boleh hilang fokus sebab ramainya org.. sesak2..  ruang yg sempit antara satu booth.. dan buku yg ada diskaun besar akan dikerumuni org..

Secara jujurnya aku suka beli buku dikedai2 buku yg biasa2.. tp dah wife ajak.. ok ja..haha.. tp bila dtg pesta buku ni korang akan rasa feel nk membeli buku dan mmembaca buku.. tp bila dh balik tak tahu la ada lagi ke tak feel tu..

Rakyat malaysia antara rakyat yg kurang membaca.. jadi sama2 kita memupuk semangat utk membaca..

Klu bwk anak kecik, pakai ja baby carrier, klu pakai stroller susah nak bergerak..

Dan keseluruhanya aku berjaya ke pesta buku dgn 4 org anak. Dan berjaya membeli buku..

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...