01 April 2019

First Time Wayang :: Upin & Ipin :: Keris Siamang Tunggal

Assalamualaikum...

Alhamdulillah..dapat jugak tunaikan hajat anak2 nak tgk wayang upin ipin.. dlu masa first time upin ipin keluar wayang aku tak sempat nak bawak depa pi tgk.. dan lagipun masa tu depa anak2 kecik lagi.. klu pergi pun abi dengan ummi dia yang lebih2 tgk..haha..

Hari2 keluar iklan upin ipin keris siamang tunggal dekat tv.. pastu skrg produksi dah pandai market.. diorg akan tayang sekitar 10 minit cerita upin ipin  tu.. sedang dah asyik melayan tup2.. bersambung.. sila pergi ke pawagam berhampiran utk menonton cerita sepenuhnya.. pandai jugak la dengan cara tu.. hari2 plak dah depa dok sebut nak pi wayang..nak pi tgk upin ipin..last2 aku beli tiket online terus.. sebab pawagam kat sebelah rumah aku ja.. Tgv Cinema, Cheras Sentral..
masing2 muka ceria la sebab nak tgk upin ipin..




harga ok la.. RM8 (kanak) Rm 15 (dewasa).. So anak2 aku 4 orang tapi luqman tak memerlukan kerusi. jadi 3 je la = RM24
Aku dan isteri = RM30
Booking Fee = RM2.50
TOtal RM56.50 (tak termasuk pop corn)

senang bila online boleh terus print tiket atau dapatkan code bar.. nanti nak masuk scan ja..

Untuk makanan boleh juga beli online.. lagi mudah..nnti sampai dekat sana ada kaunter express tak perlu nak beratur dah beli makanan..

Bagi aku baik korang beli Pringles siap2 kat luar..sebab kat situ harga dia mahal skit la.. tapi dia tak check sgt pun dekat pintu masuk tu..

Oleh kerana masing2 pakat lapar sebab kitorang masuk tghri pukul 12.45 so kena beli lebih la..haha..paham2 la budak2 bila lapar..

Untuk cerita Upin & Ipin Keris Siamang Tunggal tu bagi aku sgt menarik.. best la.. setanding animasi luar negara.. tgk plak dalam pawagam, kena dengan sound.. pergh.. layan beb...

Dan cerita ini menggabungkan cerita2 menarik tanah air kita seperti nujum pak belalang, mat jenin, bawang putih bawang merah, si tanggang, raja bersiong, singapura dilanggar todak... secara tak langsung ianya menjadi sgt menarik..

Kepada yang belum menonton, aku sarankan untuk tonton..gerenti puas hati..

Dan lagi satu, TGV Cinema sgt mesra kanak2..tempat tukar lampin pun disediakan..

lepas ja tgk wayang masing2 pakat lapar.. diskas punya diskas..akhirnya setuju utk makan di KFC.. 



No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...