13 August 2018

Air Terjun Sg Pinang, Batang Kali ~~~~ Kunci Hilang

Assalamualaikum...
Benda tak rancang pun semalam nak pi mandi air terjun dekat batang kali tu..oleh sebab mak mertua mai rumah..pastu bgtau nak pi rumah adik dia di batang kali..terus diorg habaq nak pi mandi air terjun sekali..apalagi..seronok la anak2 aku tu,..termasuk la ummi depa pun..excited nak mandi air terjun..
ni la air terjun sg pinang..ayaq dia bukan main sejuk lagi..sempat la rendam luqman sekejap..menangis sebab sejuk..tapi dah lama dalam air..dah tak menangis..tapi aku risau plak lelama dia dalam air tu..
Air terjun Sg. Pinang ni dekat dengan Rumah Hutan Bonda Rozita..emak Dato Alif shukri..yang tempat mengurut tu..ada chalet bagai..
excited luqman..

termasuk umminya sekali...

jalan turun ke air terjun dari tempat parking kereta..


kali ni kitorang bawak bekal dari rumah..masak siap2..pi sana makan tghri dalam air la..haha..
semangat amin nak makan dalam air..
kakak dengan ummi...pun makan dalam air..walaupun sikit ja kaki rendam dalam air..haha
kawasan dia agak berbatu besar..tapi air dia ok..tak keruh..jernih..tak berapa nak dalam..sesuai la klu bawak anak-anak..

fateh dengan gayanya..seronok la dapat mandi
kakak tak nak duduk dalam air..nak duduk atas batu je..
paras kedalamannya sesuai untuk budak2 baya umur mcm anak aku ni..3-5 tahun..

lepas balik mandi pi singgah kebun ambik buah..rambutan dan cempedak.. penat oo..tapi gagah jugak la..anak punya pasal..sebab fateh dgn amin mmg suka sgt makan rambutan..nak penuh seguni jugak la aku kait dengan galah..

amin naik buai dekat dalam kebun

tepi..hepi kemain..kaki bukan sampai pun..kena angkat dia naik..haha

petang baru kitorang gerak balik KL..dalam separuh perjalanan wife tnya kunci rumah dekat aku..katanya aku last kluar rumah.. yg pasti aku mmg kunci gril rumah tu..huhu..dan seingat aku..mmg aku boh kunci dalam poket..

puaih cari kunci dalam kereta tak jumpa..sampai la nak dekat rumah.. kunci gril rumah kuarters ni lebih kurang sama ja..mintak tolong jiran bukak kan kot2 boleh...nampaknya xsama..sebab dkt blkg kunci tu dia ada no kod..

sebelum sampai rumah..aku singgah kedai kunci (van bergerak)..tanya dia kunci gril yg ada no kod sekian2.. dia pun bg tgk contoh..aku dengan yakin tak yakin beli la 2 anak kunci yg aku rasa sama bunga kunci dia..

balik sampai rumah..terus cuba bukak..hampeh..bunga dia belah kiri daaaaa..aku terbeli bunga belah kanan.. terpaksa patah balik pi kedai tadi..tukar kunci yg lain pulak..kali ni harap dapat la bukak.

. sebab malas nak ulang alik pi kedai tu..jauh jugak pusing.. kat pej mmg ada kunci spare..unit perumahan pegang..tapi kena tunggu pagi esoknya la..nak tido mana..haha..baru ja plan klu tak boleh jugak bukak tido rumah jiran..sekali boleh bukak la..Alhamdulillah..syukur..

 balik rumah terus kupas boh dalam peti ais .sebab buah tu masak ranum atas pokok..ada yg dah berair...dapat dalam 3 bekaih besaq jugak la..

tapi td tghri aku balik dr pej..tgk2 sebekaih habih dah..haha..tinggal lagi dua.. aku ingat sebekaih tu ada dekat 100 biji jugak la.. aku makan pun..sedaq tak sedaq 10 biji skali makan..mmg la sedap..buah sejuk..boh dalam peti ais..siap kupas..tunggu nak makan ja..haha..











7 comments:

  1. Ada toilet Dan boleh camping tk Kat sini?

    ReplyDelete
  2. toilet tak ada..tapi boleh ja camping..

    ReplyDelete
  3. Sis yg ni bukan masuk ikut rosyabillah chalet kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan..yang ni laluan bebas..tapi jarang orang masuk.. tak ramai yg tahu..

      Delete
  4. Berapa sewa tapak? Tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. sewa tapak tak perlu..kat sini bukan campsite.. lagipun tiada kemudhan tandas dan letrik..so klu nak camping kena bawak powerpack sendiri..lagipun yg selalu camping ni geng memancing jgak..dok mencari ikan sungai..

      Delete
  5. Mcm mna nk masuk area sini... Ada pape landmark tak...

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...