26 May 2014

Percutian Super Sweet Family (^_____^) Cameron Highland ♥♥♡♥ Part 1

Alhamdulillah..
Baru balik dr percutian 3hari 2mlm di cameron hgland bersama isteri dan anak2..
Aku nk kongsi skit pengalaman dan tips2 berguna..kot2 la korang nak pi sana nanti..blh la buat rujukan skit..hehehe..padahal sebelum aku nk pi cameron ni pun aku dah survey dan baca di blog2 lain..tp pengalaman sendiri sebenarnya lain..dan lebih berharga..hehehe
HARI PERTAMA - 23.5.2014
Aku cadang untuk brtolak dr ipoh awal pagi..tp biasala..ada anak kecik xblh la cepat2 sgt..hehe..kami bertolak pkul 9.00 pagi..klu nak sarapan..beli siap2 kat bawah..kat atas mahal skit.tp xdak la mahal sgt...sampai kat cameron dlm kul sebelas..okey la..cuaca pun baik ja..sampai je terus contact chalet yg kitorg sewa..Cameronian Inn, Tanah Rata..mintak check in kul 11..katanya blh..apalagi..pegi cek in dlu..trunkan brg2 apa yg patot..utk ringankan kereta..hehe.. jgn lupa..isi minyak penuh2..mudah nk berjalan sana sini nanti..tp kat atas sana ada ja petrol pam..dont worry...
First tempat kitorg pegi Cactus Valley Tanah Rata.. blh jalan2 dlm tu tgk pokok kaktus, bunga2, pokok epal, pokok strawberi..tp situ mmg kena gigih skit..klu prmpuan elok pakai seluar n kasut flat..mudah nk berjalan..bayaran masuk seorg RM5.. disini agak memboringkan la..tp klu berdua nak romantik2 sambil tgk pokok bunga okey la..kat puncak atas dia ada tempat lepak..sejuk ooo..
Lepas ja pi cactus valley..kami singgah makan di restoran apa nama ntah..tp melayu la..lokasi plak mmg sebelah masjid..elok la..lepas makan aku terus gi solat Jumaat..tp wife dgn anak2 depa dok kat kedai tu lagi.tunggu aku habis solat jumaat.tokei kedai tu siap bagi buai kat anak perempuan aku tu..mmg kena la..dia mmg tido dlm buai..yg lelaki tu ja xmao tido.. kat sini pakcik tu tegur supaya baby kena pakai topi.sebab sejuk..nnti demam selsema..padahal aku mmg ada beli topi dah..tp terlupa nk pakai kan..hehe.. lepas solat jumaat terus balik chalet..hujan lebat..menggigil ambik wudhuk..hehe..
Aktiviti ptg kitorg dok dlm bilik ja..layan anak2 sambil layan astro di kala berada dlm kesegaran dan kesejukan cuaca di cameron..hehe.. kalau berdua dgn wife ja mmg aku dah kluar..tp ada anak pikir anak2 takut nnti kena hujan..terpksa batalkan segala aktiviti.. sampai la maghrib dok kat chalet ja.. lepas mghrib kami pi pasar malam brinchang.. lokasi dia betul2 dgn pekan brinchang..dekat ipd, balai bomba,pejabat pos,Masjid..kiri kanan tu pasar malam dia..mmg jem kat situ..parking pun nasib2 ja..
Besar jugak pasar mlm tu..kami dgn bwk anak ..dukung sorg satu..mmg agak terhad la..xsmua pasar malam kami tawaf..separuh ja.. aku tgk makanan yg jarang ada dan yg baru bgi aku..nk try sedap ke tak.. aku dgn wife dah lapar..anak pun dah meragam.. apa lagi..selesai beli terus balik..makan kat chalet..hehehe.. alhmdlh..
Kami beli
-kimcan goreng
-madu asli dgn sarang skali
-strawberi n coklat
-strawberi celup coklat
-Jagung Mutiara Bakar
-Nasik ayam berempah

bersambung.........

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...