14 May 2018

FIRST time :: Kedai Gunting Rambut

Assalamualaikum..
Semalam teringin nak makan mee goreng mamak..maklum la..sejak wife berpantang ni..makan pun ala kadar ja..masak gitu-gitu ja.. orang kata campak2 ja..haha.. tapi alhamdulillah...anak2 mau makan..sedap la tu kiranya..

Sampai kedai mamak sebelah dia ada kedai gunting rambut.. memandangkan rambut Amin Uqasyah dah berjuntai2 panjang.. aku pun tanya la amin.. "nak potong rambut tak"..dia cakap "nak"..aku balas balik.."tak takut ka?"..sebab anak2 aku semua takut maybe seram nampak orang tu pegang mesin rambut..huhu..Amin cakap tak takut pun..
sebelum...hehe..rilek je kan amin.. tgk rambut amin..panjang..

Ok...kira dia setuju la tu nak potong rambut..bila masuk ja aku tgk semua seat penuh..tukang gunting masing2 sibuk buat kerja..aku lepak la dengan amin sambil pujuk dia.. best gunting rambut..nnti lepas gunting jadi hensem.. bagi aku amin tak menunjukkan tanda2 protes atau tidak setuju.. sampai satu ketika..tukang gunting panggil..next...haha..

elok ja aku nak angkat amin naik atas kerusi tu..dia boleh tukar fikiran..peluk erat aku dalam keadaan ketakutan.."taknak..amin taknak...jom balik..".. ha sudah..jenuh aku pujuk dia tetap tak mau.. last2 keluar macam tu ja..kebetulan sebelah tu ada kedai runcit..aku umpan la belikan dia lolipop..tapi mesti janji potong rambut...dia agguk tanda setuju  .. yes..umpan menjadi..

masuk balik dalam kedai gunting..kena tunggu sekali lagi sebab seat penuh..
kali kedua pun still ok..hehe..

tp bila time dipanggil.. amin dah peluk2 aku..tak nak..tak nak..huhu..last2 aku duduk sekali dengan dia atas kerusi tu..baru la dia mau..senang kerja.. sambil2 pujuk dengan video upin ipin..
amin ni mudah skit..tukang gunting kata tunduk..dia tunduk..tgk depan..dia tgk depan..mudah la..
mudah tukang gunting tu..
tutup mata dia bila guna mesin rambut.. hehe..berdengung ja bunyi kat telinga..
amacam..ada mcm k-pop tak?? ingat nak biar mcm ni ja..hipster skit..haha..

tada..akhirnya rambut amin dah pendek..baru la nampak hensem lebih skit..hahaha..
tada..rambut dah siap..baru leh beli mee goreng mamak.. favorite amin..

harap2 lepas ni tak takut dah nak pi gunting rambut di kedai.. selama 2 tahun 5 bulan ni..Ni la first time aku bawak amin pergi kedai gunting rambut..sebelum ni mmg aku yang akan potong.. yang bestnya rambut amin jenis yang lambat tumbuh.. kat rumah mesin dengan gunting dah tumpul.. jadi malas nak potong rambut anak..huhu..pastu tak duduk diam satu hal..tapi yang peliknya kat kedai tahu plak dia duduk diam..heehhe...

Next nak bawak fateh uwais plak pi kedai gunting rambut..tu pun sorang lagi, takut dengan kedai gunting rambut.

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...