03 March 2017

Adengan Lipas dalam Kereta ~ Banteras

Assalamualaikum..
Masalah lipas dalam kereta ni bukan benda baru..haha..korang bygkan tengah2 bwk kereta lipas sedap je merayap atas dashboard..gerap je tgk..nak pkul bg mati xblh..tgh drive..nasib baik la lipas kecik2..berani la aku..klu lipas besar yg standard tu mmg fobia la aku nk drive..haha..

Lepas ni kecik2 ja..selalunya diorg akan kluar time cuaca lembap..mcm waktu tgh malam..pagi2 buta..mmg akan nampak.. Sebenarnya mcm2 cara gak aku try buat..pernah tu try cara yg viral dlm fb tu..yg letak planta tu..xjadi pun..
So aku berhajat nak buat 'nano mist'.. Yg asap.satu kereta tu..tp kos skit la kena klua.. Tp xdan pergi lagi..membe pej bg satu cecair spray mcm serai wangi tu..tp bau lemon..jgn risau..bau xmelekat dlm kereta..pa lagi..aku sembur non stop sampai basah carpet alas kaki..haha.. Xsampai 5 minit anak2 lipas..mak2 lipas dah mula berselerak lari..haha..yesss...mujarab.. Aku spray malam..pastu tinggal..esok pagi tgk smua dah mati..byk kot..alhmdlh..masalah setle.. Masalahnya spray tu xdak kat aku..aku pinjam ja..lepas spray bg dia balik..xpa..nanti aku cuba dptkan details benda spray tu..haha..murah ja..dalam 28ringgir mcm tu..botol besar mcm handwash tu.. Jgn risau..klu ada cicak sekalipun dia akan kena kesannya..

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...