20 July 2015

Merasa DURIAN Batu Kurau

Assalamualaikum..
Lama dh menyepi dr menulis di blog..sibuk dgn anak2 dan tugas..
Entry ni nak cerita pasal durian..raja segala buah.. Masa bulan puasa lepas sebelum nak balik cuti raya..aku dh plan nak pi beli durian batu kurau.. Sebab durian kat situ blh kata terbaik jugak..dan pernah masuk dlm majalah 3.. Durian bukit.. 

Mula2 konpius jugak aku kuala kurau dgn batu kurau..ingt sebelah ja..rupanya jauh la jugak..tq waze sebab membantu..hehe..
Sampai ja batu kurau kitorg cari kampung sempeneh..sebab dlm fb dh viral kawasan situ org jual durian..tp kena masuk dlm kg jugak la.. Mmg byk durian..ada yg borong guna lori..ada y mai beli naik kereta..yg pastinya kena pandai tawar menawar utk dapatkan harga dan buah yg terbaik..dan kebanyakan buah semua yg baru luruh..


Aku dgn adik tawar menawar dpt la sebakul penuh pastu dia tambah lagi skit dgn harga Rm50.. Ada la dlm 30 lebih biji..dekat2 40 biji jugak la..bila balik makan..alhmdlh..isi kebanyakan kuning2.. Dan yg buruk tu biasa la..ada la jugak sebiji dua.. Bg aku durian batu kurau terbaik..hehe..manis belaka.. Tp di hati aku setakat ni adalah musang king..


tengok...penuh bonet..campur dengan barang2 baju2 raya..hahaha..sampai rumah kelam kabut kluarkan barang sebab nak hilangkan bau semerbak durian tu... style aku mudah ja..boh roti keping gardenia tu..bagi dia serap bau..kemudian boh plak kayu arang byk2 dalam kereta..haha.. setakat ni tips ni menjadi la bagi aku..sapa nak try blh cuba.. :-)

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...