15 October 2013

First time Aidil Adha D'kampung wife

Assalamualaikum..
Alhmdlh.. Tahun ni wlpun cuti sehari tp tetap balik beraya.. Cuma bezanya beraya di kampung isteri aku di kuala kurau perak.. 
Semalam lepas kerja separuh hari trus balik kg.. Drive dr KL ke Perak.. Penat tu xpyh ckp la.. Hehe.. Tp aku ttp maintain sebab cuaca hujan kena lebih hati2.. Dan sekitar bukit gantang sedikit jem sebab pengalihan lori terbalik.. Angkat guna kren tu yg tutup sblh jalan tu.. Jem la smntra.. Tp pnjg jgak la..
Smlm tpn ayah aku.. Tp ckp biasa2 ja... Pagi raya td aku tpn.. Tp lewat skit.. Lepas solat raya.. Bukan xnak kol pagi2 raya.. Tkut mak sedih, sayu.. Mula2 kol ckp dgn ayah.. Ucap slmt hari rya.. Pastu ayah mcm xnak ckp dah.. Terus bg mak.. Mgkin ayah sedih.. Tp ayah sedih dia xpernah tunjuk.. Dia pandai cover.. Tp bila ckp dgn mak.. Lepas ja bg salam.. Ucap slmt hari raya terus mak sebak.. Sayu.. Xdpt ckp.. Sangkut2 suara.. Aku cuba panggil mak dan.tenangkan.. Mak ckp dia xsihat.. Aku pjuk mak utk gi check di hsptl.. Aku sedih la bila keadaan mcm ni.. Mak menangis.. Hati aku dah kesayuan.. Aku nak balik tp tu la.. Cuti xdak.. Xpa.. Sabtu ahad ni anakmu ni akan pulang.. Hehe.. I love u mom n dad.. ;-)
Berbalik crita aku raya kat kg belah istri.. Dgn baju rya aidilfitri lepas.. Smmgnya baru lagi.. Cuma cuaca agak suram dgn hujan.. Alhmdlh.. Sejuk.. Hehe..  solat di surau sblh rumah ja.. Tp kena pakai payung jgak.. Yg peliknya.. Selera makan aku smcam ja.. Punya la byk aku mkn.. Hehe..
kitorang sempat gi pekan parit buntar gi beli henset..katanya kat situ murah2 skit..
Alhmdlh.. Aku hepi ja.. Cuma adik beradik diorg xramai yg balik.. Hehe.. Ptg ni dah nak balik ipoh.. Sebab awal2 pagi esok nak balik KL.. Kerja maaa.. Huhu..
SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA BUAT KAWAN2 SMUA..  - firdaus & atikah...

1 comment:

  1. Assalamualaikum pijut. sheila dah 2 tahun tak berkesempatan nak balik beraya Aidiladha dengan mertua.. kesian tengok suami sheila sedih.. harapnya, tahun depan bolehlah balik rumah mertua time Aidiladha, nak tengok lembu kena sembelih. selamat hari raya aidiladha pijut dan isteri :)

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...