26 August 2012

Raya :: Langkawi + Kabel Car

Raya kedua tahun ni aku beraya di langkawi.. Xrancang pun.. Mula2 aku mmg niat nak bwk satu family ke langkawi.. Maklumla.. Mak alu xpernah pun ke langkawi rumah abg dia.. Dah berpuluh2 tahun.. Xpernah skali pun pergi.. Mak mcm biasa la alasannya.. Mabuk la, xsihat la.. Tp aku cuba pujuk.. Sebab aku klu pujuk mak, mesti jadi punya.. Mula2 berat la jugak.. Tup2 makteh telepon tanya bila nak mai langkawi.. Pakteh dok menunggu dah ni.. Ni tak lain tak bukan cik ah la yg bgtau ni.. Tp ok la.. Mak teh tlpon menguatkan lagi mak utk pergi ke langkawi..

Alhmdlh.. Kami pergi raya kedua.. On the spot.. Kata makteh naik di kuala perlis. Sebab dekat jarak perjalanan ke Langkawi. Klu dr kuala kedah mao berakaq la..
Tp dr kuala perlis pun 1jam jugak la.. Haritu cuaca ok, laut pun xberalun.

Kami bertujuh sampai disana dgn dijemput oleh Kak intan dan Juga cik ah.. 2 biji kereta.. Tp sementra menunggu depa sampai sempat la kami jalan2 kat dataran Lang..

Sampai disana ramai yg ada, pakteh, makteh,kak intan, kak wa, kak long, kak watie, cik ah, ucu, abg mokhtar, ramai lagi la.. Seronok bila berjumpa ramai2 ni.. Dah berpuluh tahun tak berkumpul mcm ni.. Yg paling hepi sekali pakteh la, senyum meleret ja dia.. Maklum la.. Adik dia dtg rumah dia..


Ptg tu aku sempat bwk adik2 aku berjalan di Langkawi..Naik Mazda abg mokhtar tu.. Hehhe.. Lokasi Kami ke kabel Car.. Ramai giloi org.. Jenuh beratuq.. sejam gak la nak buleh naik pun.. Sekali naik tudia.. Rasa gayat gak la.. Tinggi ooo.. Tp buat2 kemaih la.. Depan adik2.. Hahaha.. Tp serius best.. Nampak permandangan luas.. Dpt tgk kebesaran Allah.. Rasa teruja sekejap..


Kami xlama di Langkawi sebab ayah ada tugas yg masih belum selesai. Jadi tido semalam je la di Langkawi..
Kebetulan Cik ah nak balik ke kl.. Jadi kami balik sama2 la. yg xblh lupa.. Kami lambat naik feri.. Apalagi. Kelam kabut la.. Berlari nak pi ke feri.. Siap kena marah dgn guard situ lg.. Malas la nak bertekaq.. Jnji feri xjalan lagi.. Kira kami org last la.. Klu x sempat burn la tiket tu..


Sampai kuala perlis, gi ambik kereta terus singgah di air hitam.. Kg tok belah mak.. Kami singgah di rumah Abg Din.. Jumpa makndak ngn pakndak.. Elok la.. Makan nasik kat sana.. Paham2 la aku.. 2 3 pinggan jugak la makan..



Pastu singgah di rumah Mak Ngah.. Adik2 ada mintak itik kat makngah nak bawak balik.. Sembelih makan la.. Makngah bg ja.. Tp aku xbg la.. Belemoih kereta nanti.. Bau itik.. Xmao la aku.. Hahaha.. Cewi kereta baru xhabis lagi..


Pastu singgah rumah Paktam.. ayah plak tringin sarang burung.. Pa lagi.. Paktam ni dah kami mai ramai2 camtu.. Mmg dia hepi la..dia la yg pi tolong kait sarang burung di pokok nyok.. Tinggi jugak la.. Byk jugak la dpt.. Hehe.. Tp smua ayah punya.. Nak buat hiasan katanya..













Last skali kami singgah di kubur Arwah Tok Itam..










No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...