13 October 2021

Pemeriksaan Kesihatan Pergigian :: Tahun 1

Assalamualaikum,
Alhamdulillah..hari ni baru ada masa nak post anak2 gi check gigi minggu lepas.. sebelum ni adik depa, Amin Uqasyah yg 6 tahun tu..kali ni giliran depa berdua plak.. hari tu kemain takut2 adik depa..last2 depa plak yg berdebar nak jumpa doktor gigi..

Oleh kerana minggu sebelum ni pergi bawak amin check gigi di tempat yg sama iaitu di Klinik Kesihatan Cheras tak ramai orang..mmg lengang ja..so minggu ni aku mcm tak kalut2 sgt la..rilek2 ja..kluar pun tak awal sgt.. tapi rupanya2 tanggapan aku salah.. sekali sampai..nah..ambik kau..

haha..paling belakang skali..tapi bila aku sampai dengan anak2.. ada lagi yg kat blkg..maknanya ramai lagi yg dtg lambat..haha..lama jugak la kami berdiri.. seingat aku stgh jam lebih la beratur.. klu tgk dlm gambar tu..ini sebelah sisi bangunan..lepas dari tu kena beratur sebelah depan plak..
yang ni gambar beratur bahagian depan..pintu masuk klinik tu bertentangan dengan kereta putih yg korang nampak dlm gambar tu.. nasib la matahari awal pagi..klu kul 11 tu mau berpeluh..
oleh kerana bajet nak sarapan selepas check gigi..sebab jangkaan aku sekejap je la.. sekali dah sampai.. nah...kena beratur lama.. sarapan pun ntah kemana..so gambar dalam ni kami belum sarapan..nasib la anak2 mcm aku..lewat sarapan pun still ok..haha.. 
lepas dah dapat masuk klinik..akan ada ruang menunggu..di luar bilik klinik gigi... yg ni sekejap ja..
done..dah masuk dalam klinik gigi..submit borang dekat kaunter..dan tunggu nama anak2 dipanggil oleh doktor..ada 4 bilik doktor..alhamdulillah..cepat jgak la..kat sini bila aku tgk wasap.. rupanya dalam group wasap kata..pihak klinik pun tak jangka sambutan sekolah SIRAJ SUBA sampai mcm ni.. kiranya majoriti bg komitmen yg baik.. 

Alhamdulillah..selepas nama fateh dipanggil aku mintak nama kakak disekalikan jugak..sebab dtg sekali..dah alang2.. doktor tu pun bagus..terus gi cari buku fatehah..sebab diorg kelas lain..rupanya buku kakak ada dekat bilik doktor yg lain.. rasanya aku dah request dekat kaunter daftar kat depan supaya borang diorg disekalikan sebab kembar.. mgkin dia xperasan kot sebab ramai..
Pastu doktor tanya sapa nak check gigi dulu..kakak awal2 lagi tunjuk fateh..sebab dia mmg takut skit dgn doktor gigi.. fateh ok ja.. 
Alhamdulillah..gigi fateh ok..cuma doktor kata kena kerap skit gosok gigi..

kakak plak baru duduk doktor dah nampak problem gigi dia..haha..gigi berlapis.. dulu gigi kakak berlapis atas bawah..serabut beb aku tgk gigi dia..rasanya mcm byk sgt..sebab berlapis.. lepas tu yg atas longgar dan aku dah cabut..2 batang..so gigi depan atas dah ok..tak berlapis..cuma gigi bawah masih berlapis..dan dah mula2 bergoyang..doktor tnya fatehah nak doktor cabut ka..atau ayah yg cabutkan..so dia cepat2 ckp taknak doktor cabut.. pastu dia ckp dia sendiri nak cabut..haha..ok la..doktor pesan selalu tekan gigi yg goyang tu supaya tercabut..klu tak nanti..kekal gigi berlapis..tak cantik.dan makanan mudah lekat disitu..  Pesan doktor lagi klu nak doktor cabut dtg ambik tarikh temujanji..haha.. xpa..aku dah berpengalaman cabut gigi anak2..setakat ni semua dipermudahkan..haha..

Terima kasih doktor2 yg melayan kami dan kerenah anak2. Dan terima kasih jugak atas usaha pihak KKM dan Guru2 utk mengadakan pemeriksaan kesihataan pergigian ni walaupun masih dalam pandemik Covid-19..













 

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...