18 December 2018

Malaysia kehilangan Muhammad Adib :: AL-FATIHAH

Assalamualaikum..
Semalam masa dalam proses nak lelapkan mata..wife bagitau adib dah meninggal..eh..betulka? bukan kata haritu dah sihat skit ka..?? bila tgk yang post tu daripada laman sesawang berita utama dalam Malaysia..sah..itu adalah sahih..aku scroll tgk dalam fb pun ramai yang update tentang kita kehilangan Muhammad Adib yang bertarung nyawa akibat dibelasah oleh orang2 yang berhati 'haiwan'. tidak memikirkan Muhammad Adib hnyalah menjalankan tugas sebagai anggota bomba utk memadamkan kebakaran.. lalu sesampainya di tempat yang berlaku rusuhan tersebut Adib dgn tidak semena-mena di belasah oleh golongan2 pelampau yang mengganas di kuil tersebut..

Sebak hati tgk dia diperlakukan sebegitu..
terus dia tak sedarkan diri dengan keadaan yang begitu teruk..daripada ICU hospital dan beberapa hari selepas itu ditukarkan kepada IJN.. kemudian menunjukkan perkembangan yang positif.. tetapi akhirnya beliau mehembuskan nafas terakhir pada 17/12/2018 pada 9.41malam... Alfatihah buat Muhammad Adib.. Takziah buat keluarga Muhammad Adib..

Dan Muhammad Adib dijangka melangsungkan perkahwinannya pada 22/12/2018 ini.. Semoga Allahyarham Muhammad Adib tenang disana dan ditempatkan di dalam Syurga.. Kamu adalah wira buat rakyat Malaysia..


No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...