13 May 2015

ADILNYA ALLAH terhadap hambanya (^_____^)

Assalamualaikum..
Lama dah rasanya tak hupdate blog aku ni..bukan apa...tak berkesempatan.. tugas di pejabat, kemudian tugas seorg suami dan seorg bapa kemudian mgajar pulak..tp Alhamdulillah..rasa hidup ni ada makna dan terasa pengisiannya..sesetgh org mengeluh rasa hidup ni kosong la, sunyi la..dan mcm2 lagi..tp sekiranya kita hidup berpaksikan Islam sebagai cara hidup insyaAllah kita akan rasa kemanisannya..

Sekarang ni wife selalu tak sihat..jadi mcm biasa la..aku akan ambil alih sedikit sebanyak tugas utk menjaga anak2..hehe.. paling mencabar time makan..skrg ni fateh & fatehah dah xmao org suapkan dia..depa nak suap sendiri..so mcm biasa la..pinggan sorg satu..dan xblh duduk dekat..kompom kang ada yg terambil pinggan org sebelah..haha.. nasik tok sah cerita la..sampai ke kepala, dlm baju pun ada nasi..haha.. aku mcm biasa la..biar ja..satgi dah setle makan baru kemas bagai.. tera anak2 nak besaq..

Adilnya Allah disini, bila wife sakit Allah akan bagi aku sihat walafiat..nak ikutkan penat jugak tu..so mudah aku nak menguruskan anak..bila time aku sakit plak wife diberi sihat walafiat..syukur Alhamdulillah..setakat ni belum pernah kami berdua sakit demam serentak.. klu sakit sorg mesti salah sorg sihat..
Adilkan Allah.. Sesungguhnya Allah itu Maha Adil..

Manusia pula tidak akan dapat memuaskan hati semua org..kadang2 nak jaga hati semua org sampai hati sendiri tak terjaga.. sebenarnya disinilah konsep Adil tu sgt berguna.. bila berhadapan dgn 2 situasi yang kedua2nya tidak baik..maka carilah keadilan disitu.

1 comment:

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...