19 July 2019

Semua makan DURIAN kecuali......

Assalamualaikum...
Alhamdulillah..tahun ni pun rasanya harga durian tak la melambung sgt..dalam pada orang dok jual timbang tu masih lagi ada peniaga yang jual longgok..tapi durian kampung la.. durian yang ada gred tu semua pakai harga timbang kilo.

Alkisahnya jiran sebelah rumah aku ni dia selalu pi ambik durian di kebun dan jual kat kawasan perumahan..ramai jugak la yang beli..sebab selalunya durian yang dia jual buah elok..lagipun dia bukak kat situ..boleh tgk klu rasa tak elok..tak nak..boleh ambik yang lain..
durian kampung ni bercampur..pandai pilih dapat la yg terbaik diantara yang baik
boleh kupas tgk isi buah ok ke tak..

Dulu aku dengan wife ja makan.. boleh la sebiji dua..tapi sekarang ni..mana ckup klu 2 biji..pasal semua makan durian..kecuali kakak..huhu..kakak ni susah skit nak makan buah2an.. ada buah2 tertentu ja yang dia makan..tapi anak2 aku yang lain..tak kisah buah apa bedal ja smua.. sampai tok dengan wan depa seronok tgk anak2 aku bila makan buah..bersungguh..

risau jugak aku sebab kecik2 makan durian byk..takut panas badan..malam tak boleh tido
so amalkan je la petua orang tua2..minum air dari pangsa durian tu..
budak kecik ni pun boleh tahan byk dia makan...haha

setiap kali musim rambutan..ada la bungkusan kotak yang akan dipos dari kedah... tok wan pos buah kat cucu2 dia..

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...