15 July 2019

First time pergi Rombongan :: Fateh & Fatehah

Assalamualaikum..
Alhamdulillah..sabtu lepas Pasti anak2 aku adakan rombongan ke Kilang Coklat dan juga Taman Burung KL. Mulanya wife aku berat nak bagi pergi sebab depa baru 5 tahun. Bagi aku apa salahnya bagi peluang pada depa untuk keyakinan diri..sebab selama ni pergi mana semua dengan abi ummi depa..dan lagipun depa pergi dengan kawan2 depa jugak..dan dipantau dan diiringi cikgu2 pasti.

dan pesanan aku pada anak2 supaya dengar segala apa yang dipesan dan disuruh oleh cikgu.. itu antara pesan yang setiap kali bila aku hantar anak ke Pasti..hari2..lepas salam2..cium..pastu pesan berkali2 dengar ckp cikgu..

Kakak ok ja..tapi fateh mula2 mcm tak mau pergi sebab katanya nnti balik petang..dia tak nak.. sebab Pasti selalu sampai tengahri ja belajar..pastu aku ambik depa balik rumah..tapi rombongan balik petang katanya..apalagi..mula la aku racuni fikiran dia..ckp pergi sana best la..itu la ini la..last2 ok..setuju..cuma kakak..hari jumaat tu dia dah start demam. cikgu pun ckp mcm mana dia nak pergi esoknya sebab hari jumaat demam..aku yakin dengan anak2 aku..sebab diorg demam xlama..

selalu aku xbg ubat demam..tp malam tu aku bg juga kotal sebab esoknya nak pi rombongan..
Pagi hari nak pi rombongan kemain laju ja bangun.. haha..semangat.. kami pun hantar la depa..pastu terus gerak balik rumah.. pastu umi dia dok risau depa berdua.. aku kata depa ok ja..sebab pergi dengan kawan2..depa tgh berseronok tu..
pakat dok tunggu anak2 balik dari rombongan..


dan bila balik ja.mcm biasa la..nampak keletihan pada riak wajah masing2..tapi bila masuk kereta..tu dia..mulut depa seolah2 tak letih..mcm2 cerita yang keluar..itu la..ini la.. so jadila kami pendengar yang setia..

Sampai rumah makan coklat sama2...tapi lastnya umi dengan abi yang habiskan sebab depa x lalu..sebab coklat campur mcm2..perasa mcm2..haha..untung la...


No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...