24 July 2017

NASI KUKUS SOTONG BESAR ~ KLANG ~ Kambing Bakar (^______^)

Assalamualaikum..
Hujung minggu korang slalu buat apa? Kami klu rajin masak2.. Kllu tak rajin keluar gi cari makanan2 yg viral.. Kalini kitorg terjah ke Nasi Kukus Sotong Besar, Klang.. Xjauh pun dr rumah kitorg..sekitar 35km ja.. 

Mcm biasa, aku akan guna waze utk mencari lokasi..90% tepat..pernah gak tersesat dan tersasar..haha..nnti aku cerita lain pasal sesat guna waze ni..haha..

Alamat penuh dia..

Ok..menu dia aku xpasti apa yg ada sgt kat situ..sebab fokus aku 2 benda ja..nasik kukus sotongg besar dan jugak kambing bakar..

Sistem layan diri..korang order n bayar terus..pastikan tahu no meja..kang dah que..sampai turn,order punya order, cashier tnya meja no berapa..jemmmm..haha

Setia menunggu makanan

Sotong besar sudah mari..sedappp
*Nasik Kukus Sotong Besar RM14.50

Tu dia kambing bakaq dia..meleleh oiii
*Nasik Kukus Kambing Bakar RM13.00

Kambing tu..jgn lupa perah limau..merechikkk

Yg ni kuah apa ntah..dah xlayan dah..hehe..
*Nasik Kukus RM1.50

Yg ni menu nasik kukus ayam berempah..diingatkan..set nasik kukus dia mmg automatik letak sambal belacan sebelah nasik tu..jd klu ada anak kecik bgtau siap2 xnak sambal..
*Nasik Kukus Ayam Berempah  RM6.40

Tak sedaq dah ambik gambaq pun..

Sotong besaq ni makan dengan nasik sedap..meratah saja pun sedap..panas2 lagi sedap..lembut ja..

Mcm biasa la..mem dh start mkn dlu kena la jaga budak kecik ni..selalu gilir2..klu aku mkn dlu wife jga anak.. Mcm tu jugak klu wife mkn dlu..aku kna jaga..tp kat sini xdak ja aku nak tunggu..makan sambil riba anak..haha..


Dan komennya..serius..aku bg 5star dekat menu kambing bakat dia...serius sedap..mmg akan repeat lagi..aku rasa sos black pepper dia mengancam..xpernah lagi aku makan rasa sesedap ni..haha..puas hati..wife aku pun ckp sedap..sotong besar tu sedap jugak..tapi xfokus makan sotong..anak2 ja dok makan..

Sebenarnya aku peminat daging kambing.. Selalu beli yg dekat food truck..bazar..pasar malam,food court mall..mcm2 lagi la..tp xjumpa special mcm ni..sedap beb.. 

Komen aku..makanan dia smuaa sedap..dann harga berpatutan..padu beb..hehe..

3 comments:

  1. Kedai makan sotong besar batu belah bagi saya kedai bersih makanan pun sedap.harga pun berpatutan.boleh lah klau nak bawa keluarga makan di situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..mmg repeat lagi la klu dah rasa..mmg berbaloi

      Delete
  2. Ya mng sedap makan Kat sini harga mng berpatutan Dan paling penting sedap sangat makanan Kat sana tempat bersih cuma ruang nya kecik

    ReplyDelete

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...