14 December 2014

Salah guna ----- zalim

Assalamualaikum..Meletakkan sesuatu yg bukan pada tempatnya adalah zalim..itu pengertian ringkas zalim.. so klu org yg buat atau meletakkan sesuatu yg xkena pd tmpatnya mmg org tu berlaku zalim la..Sbg contoh sampah yg dibuang bukan dlm tong sampah..jd org tu zalim..sepatutnya sampah tu tmpat dia di tong sampah..Begitu jgak berlaku masa aku p pudu hntar mak mertua balik ipoh.. kerusi dekat terminal gate tu..kerusi dah la xbyk..kemudian org pun ramai..masa aku dgn wife sampai nk duduk dkt dgn mak mertua aku..ada la dua org prmpuan tu..duduk sorg satu kerusi kemudian beg plak sorg satu letak kat kerusi...pastu blh buat dek ja..aku dgn wife tgh dukung anak kot..oleh kerana dia buat dek je..mmg mudah la aku nak ambik gmbar..ikutkan hati aku nak ja aku bersila atas lantai kat situ sambil pgg lantai..biar dpt perhatian skit..bukan salah klu beg letak kat kerusi..tp tgk la keadaan..org ramai kot..yg memerlukan kerusi utk duduk..#Ohmalaysiaku

No comments:

Post a Comment

Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...