15 March 2015
kenduri oh kenduri...
yess...kenduri lagi.. makan + jalan2..hehe... wife ckp kenduri kawan dia...di gombak/batu caves.. rasanya seminggu awal kot dia bgtau..aku ok je...sehari sebelum aku dah cek location..alhmdlh..kawasan yg agak familiar bg aku sebab aku pernah pi kawasan tu 3 ke 4 kali la..
kononnya nk kluar awal la..sebab kata wife 12.30 pengatin dh sampai..so plan la nak kluar pukul 12..sebab setgh jam ja blh sampai sana..tp mcm biasa la..plan xpernah jd..mesti lajak punya..so keluarla kami dalam 12.30..bila kluar ja dr rumah..jemmmmmmmm...paham2 la..cheras ni kluar2 ja terus hgway..huhu..
maka aku dgn terornya cari jln pintas konon blh skip jem..sekali jem jugak...huhu.. sampai masuk mrr2 pun jem jugak...aishhh..pelik ni..selalu klu dah masuk mrr2 dah ok skit jem dia..tp still mcm hari bekerja... kemudian agak2 aku mgkin sampai ampang ja jem ni..pastu konpom ok..tgk2 still jem..ha sudah...pikir punya pikir...baru teringat..semalam adalah hari bermulanya cuti sekolah..haha...konpom jem...cuti sekolah..haha.. so sampai la tempat kenduri dalam 2.30... dua jam kot..sepatutnya blh sampai dlm stgh jam ja..huhu....
bila sampai maka bermula lah episod wife dgn kawan2 dia..maklumla..lama xjumpa..aku mcm biasa la..cara aku..haha..nasib baik la ada anak2... anak2 still xmao kat org lagi..sapa2 pun masih xblh nak dukung..klu dukung terus menangis..hmmm.... makan pun xblh pulun sgt...
09 March 2015
Majlis Graduasi Diploma Latihan Asas Kepolisan :: University of Derby
Alhamdulillah..majlis Graduasi td berjalan lncar bagi sidang yg pertama.. Untung la rekrut konstabel kali ni.. Dpt konvo diploma yg di iktiraf dunia..dan yg pertama dlm Asia.. Yg mendapat akreditasi dr University of Derby,United Kingdom... First time tgk konvo awam mixed dgn konvo istiadat polis..
Apa pun tahniah utk yg terlibat Menerima sijil diploma..aku ditugaskan utk memimpin bacaan doa.. Lepas habis majlis terjumpa dgn sepupu aku..aku tau dia anggota polis yg baru rekrut..Tp Xtau plak yg dia terlibat utk konvo ni..alhmdlh..
Mula2 niat nak ambik tapak gerai jugak utk meniaga..Tp mcm xdan la plak.. Xpa bg peluang utk org lain..
03 March 2015
My twins ~ 1Tahun 2Bulan ~ Fateh & fatehah (^_____^)
Assalamualaikum...
Alhamdulillah..
Harini anak aku genap setahun 2 bulan..skrg dah dua2 blh jln..sekejap ja dah sampai..klu bwk pegi surau tu merata diorg jelajah..hehe
Sekarang ni pening skit..anak2 asyik berebut ja bila dpt sesuatu brg..klu fateh pgg brg jarang utk fatehah berebut@rampas..tp bila fatehah pgg barang..kompom fateh akan berebut@rampas..tp fatehah pandai bwk lari..mngelak...hehe.. dua2 menangis..kakak sambil larikan diri sambil menangis..fateh menangis sebab xdpt..hehhe..bila tgk kelakar pun ada...
Alhmdlh..anak2 diberi kesihatan yg baik..cuma 2 minggu lepas selsema..pastu batuk... kami amalkan junior gold...makanan sunnah...
Cuma risau skrg ni anak2 dh mcm xmao nk mkn..nak main ja..mkn pun skit2 ja..
Yang masih xberubah..anak2 masih xmao kat org yg dia xknal..sapa2 pun..xkira la..jiran ka..kawan2 ka..klu nak dukung diorg mmg xdpt la..menangis dua2.. menangis plak jenis terus masuk gear 5..mao xgelabah org yg dukung tu..hehe
Tp klu ada org2 yg dukung depa xmnangis tu nasib la kiranya.. :-)
Semoga terus membesar menjadi anak yg soleh dan juga solehah..




