29 April 2014

Kecoh Cuti Raya

Assalamualaikum...
Alhmdlh..tahun ni tahun yg agak berlainan..hehe...tahun lepas pun lain jugak..tahun lepas raya pertama kami sebagai suami isteri...raya pertama di kg aku di kedah..tahun ni raya pertama kami dgn anak2..raya pertama di kg batu kurau insyaAllah....
Tahun lepas sedih beb..cuti habis langsung...pasal cuti kawin + cuti bulan madu + cuti umrah...habis.total lost..hahaha..menggagau bila raya..tp alhmdlh..tahun ni cuti terkawal..
Di pejabat dah mula sibuk plan cuti..sapa ambik cuti sebelum...sapa ambik cuti selepas.. sbnrnya aku xperlu risau..thun ni aku blh pilih nak cuti sebelum atau nak selepas..pasal tahun lepas aku xcuti..hahaha..sedih ooo....
Apa2 pun jgn gaduh2 ey..yg penting ada org stndby kat pej... (pasal dlu penah ada kes kematian..xdak org kat pej)..huhu...
Ni aku dh plan baik punya utk adil..tahun ni turn kampung sebelah wife :-)

25 April 2014

Hepi besday my mom...

Assalamualaikum..
Alhamdulillah...hari ni hari ulangtahun kelahiran mak aku..yg ke 57..hehe..sama umur merdeka..
Syukur alhamdulillah Allah pinjamkan emak yg byk memberi kekuatan kepadaku melalui kasih sygnya..dan Alhamdulillah mak sihat...
Maafkan mak..anakmu ni tak dpt utk berada dekat dgn mu...sejak aku di tingkatan 1...aku selalu berjauhan dgn mak.. sampai la skrg.. dlu masa bljar ada satu masa tu setahun aku dpt balik 3 kali ja..bygkan... tp skrg wlpun sibuk..wlpn kekangan masa..wlpun kekangan duit.. aku balik jugak ke kedah..sebulan sekali..bygkan jumaat balik ..dr kl sampai kedah tgh malam..hari ahad balik dah..kena plak tol dr kl balik ke kedah rm50 lebih..tu sehala..belum masuk minyak lagi.tambah2 minyak naik..mmg sgt terasa..huhu...tp apa la nilai duit berbanding dpt berjumpa mak..duit boleh cari..kasih syg mak tiada ganti..
pernah satu ketika aku ditimpa kmlgn...aku dpt mc 8 bulan..hampir setahun jugak la..pikir2 balik antara hikmahnya aku dpt bersama mak 24jam(× 8 bulan)..bygkan..adil tak Allah..masa sakit tu jugak aku dpt kasih syg yg secukupnya...mak siap suap lagi masa makan..hehe..sebulan aku di hospital smua mak yg uruskan..senang keja nurse tu..hehehe..jadi terbalas selama ni aku berjauhan dgn mak..
Sempena hari lahir mak aku ada order kek tiramisu...sbnrnya mak baru ja minat kek tiramisu ni..masa tu aku sakit n kami sama2 tgk rancangan master chef malaysia yg pertama...siap tunjuk buat kek tiramisu..mulanya kami nak buat..tp masa tu aku xberapa sihat jd KIV dlu..hehe..beli ja..pastu mak makan rasa sedap..sampai skrg mak minat kek tiramisu..jd tahun ni hari lahir mak aku order kek tiramisu.. wlupun aku dok kl..mak dok kedah..kek tu sampai depan rumah..hehehe..online ja...mudahkan skrg..
Tp balik kena balik jugak..minggu depan aku balik kedah..cuti 1 mei... balik kedah bwk cucu2 mak..hehe
Hepi besday my mom.. i love u so much... semoga dipanjangkan usia dan sihat wal'afiat....

Ceramah LDP 'amalan perbomohan'..

Assalamualaikum...
Alhamdulillah..selesai Majlis Ceramah LDP dgn tajuk 'amalan perbomohan' yang disampaikan oleh Ustaz Kamarusaman Bin Yaacob dari Bahagian Penyelidikan JAKIM... Sedikit sebanyak dapat memahamkan staff2 di sini supaya tidak terlibat dgn unsur2 syirik kepada Allah.. Walaupun diluar sana seperti cendawan tumbuh selepas hujan, Perubatan Islam perlu disiasat sama ada ia bertentangan atau tidak dengan syara'.... Ustaz tu sendiri pun terpaksa mengikuti, belajar sebelum membuat tangkapan bagi mendapatkan bukti2 sohih.. Jadi kita perlu bijak memilih..jangan sampai kerana sakit agama tergadai..


Followers

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...